اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودهن:

جاذبه در توسعه امور فرهنگی دانشگاه‏ها مد نظر باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، رودهن، بومهن و آبعلی گفت: برای توسعه امور فرهنگی در مراکز دانشگاهی باید جاذبه ایجاد کرد.

جاذبه در توسعه امور فرهنگی دانشگاه‏ها مد نظر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام حسین توسلی ظهر امروز در جمع رؤسای دانشگاه‏های آزاد اسلامی واحد رودهن و مرکز بومهن، جمعی از اساتید اظهار داشت: دانشگاه محل رشد و کمال است.

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام موضوعی تحت عنوان فارغ‏‌التحصیلی تعریف نشده است بلکه همواره بر اصل «تعلیم و تعلم ز گهواره تا گور» تاکید شده است.

توسلی اضافه کرد: متاسفانه جامعه امروز با آسیب‏های اجتماعی متعددی مواجه است و این آسیب‏ها را باید با برنامه‏‌ریزی‏های فرهنگی در دانشگاه‏ها رفع کرد.

امام جمعه شهرهای پردیس، رودهن، بومهن و آبعلی افزود: امروز شاهد جنگ نرم در قالب ماهواره و اینترنت هستیم.

وی ادامه داد: بنابراین برای خنثی‌‏سازی این هجوم تبلیغاتی گسترده از سوی استکبار جهانی باید خوراک تبلیغاتی مناسبی در اختیار نسل جوان قرار دهیم.

توسلی اضافه کرد: توجه به این مهم به‏‌ویژه با حساسیت‏های این مناطق از شمال‌‏شرق استان تهران که نزدیک به 80 درصد دانشجویانش ساکن تهران هستند، ضرورت بیشتری دارد.

امام جمعه شهرهای پردیس، رودهن، بومهن و آبعلی افزود: من نزدیک به 14 سال با مراکز دانشگاهی مختلف به‏‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی همکاری نزدیکی داشته‌‏ام.

وی ادامه داد: حال باید دید که حاصل کار دانشگاه‏ها یا همان توان فارغ‏‌التحصیلان با آن هزینه‌‏های صرف شده در چه حدی است؟ نیاز جامعه برای استقلال کشور به چه میزان تامین شده؟ و در چه رشته‏‌هایی باید سرمایه‌‏گذاری کرد؟

توسلی با اشاره سخنان شهید مرتضی مطهری یادآور شد: در برنامه‏‌های فرهنگی به نقل از شهید مرتضی مطهری « باید جاذبه داشته باشیم».

امام جمعه شهرهای پردیس، رودهن، بومهن و آبعلی افزود: اگر برنامه‌‏ریزی‏های ما با جاذبه و نشاط بیشتری همراه شود، آسیب‏های اجتماعی کمتری متوجه دانشگاه‏ها می‏شود.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول