اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان ‌رضوی:

دهه اول مهر ماه وضعیت توزیع شیر مدارس مشخص می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تاکنون دستورالعملی در ارتباط با توزیع شیر مدارس ابلاغ نشده و منتظر ابلاغ دولت هستیم و احتمالاً در دهه اول مهرماه وضعیت توزیع شیر مدارس مشخص می‌شود.

دهه اول مهر ماه وضعیت توزیع شیر مدارس مشخص می‌شود

محمد تقی فخریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در اجرای نظام 3-3-6 با وجود اینکه بسیاری از افراد تصور می‌کردند یک هزینه زیادی به آموزش و پرورش وارد می‌کند، اما در عمل می‌توان گفت که با اجرای این نظام صرفه‌جویی حاصل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: صرفه‌جویی به این طریق است که در مقطع ابتدایی هر 30 نفر دانش‌آموز یک معلم دارند اما در مقطع راهنمایی تعداد معلمان بیشتر است و همچنین در بحث فضاهای آموزشی سعی شد تا از تجهیزات خود مدارس استفاده شود.

فخریان با اشاره به بحث نوسازی واحدهای آموزشی گفت: تعداد کلاس‌هایی که در خراسان‌رضوی نوسازی شد 497 کلاس بود که باید 625 کلاس ایجاد می‌شد و با ادغام‌ کلاس‌ها و استفاده از کلاس‌هایی که پیش از این استفاده نمی‌شد صرفه‌جویی انجام شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر با توجه به اقتصاد مقاومتی که باید دانش‌آموزان خود را کارآفرین پرورش دهیم و دانش‌آموزان به سمت رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه ای گرایش پیدا کرده‌اند که این در آینده به معیشت زندگی آنها کمک می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: مدرسه بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی هر موضوعی است که می‌تواند این فرهنگ را به خانواده منتقل کند مانند بحث صرفه‌جویی، قناعت و خودکفایی که از موضوعاتی است که می‌تواند در فضای آموزش و پرورش انجام شود.

فخریان در ارتباط با اقتصاد مقاومتی افزود: شرایط اقتصاد مقاومتی ما را محدود کرده است که در اعتبارات جاری و فرهنگی با محدودیت شدیدی رو به رو هستیم و تلاش می‌کنیم تا این محدودیت‌ها را به شکلی مدیریت کنیم تا آسیبی به فضای آموزش و پرورش وارد نشود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته اردوهای 18 هزار نفری برگزار می‌شد که امسال محدود شده و 5 هزار نفری برگزار می‌شود، فعالیت‌های آموزش و پرورش با اجرای اقتصاد مقاومتی محدود شده و در بحث تجهیزات مدارس سعی می‌کنیم از حداقل امکانات حداکثر استفاده را ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به وضعیت روحی و روانی دانش‌آموزان پایه ششم اظهار کرد: از لحاظ روحی و روانی دانش‌آموزان پایه ششم آسان‌تر وارد فضای بزرگسالی می‌شوند.

فخریان افزود: فضای کلاس پایه ششم چون ترکیبی از دروس پایه پنجم و اول راهنمایی است به فضای روحی دانش‌آموزان کمک می‌کند و مباحث آن مباحث عمومی جامعه است که مورد استقبال دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول