اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر و فیلمساز اصفهانی:

اصفهان نیازمند مدرسه فیلمسازی برای نوجوانان است

خبرگزاری فارس: پژوهشگر و فیلمساز اصفهانی گفت: اصفهان پر از استعدادهای فیلمسازی است و باید مدرسه‎ای با عنوان مدرسه فیلمسازی در اصفهان تشکیل شود.

اصفهان نیازمند مدرسه فیلمسازی برای نوجوانان است

مرجان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در اصفهان شرایط خوبی برای فیلمسازی وجود ندارد و بیشتر افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، به طور معمول در تهران آموزش دیده‎اند، اصفهان شرایط آموزشی مناسبی برای گذراندن دوره‎های فیلمسازی ندارد.

وی افزود: باید برای دانش آموزانی که قصد دارند در زمینه فیلمسازی دوره ببینند و در این حوزه فعالیت داشته باشند، سرمایه‌گذاری کرد، و این نوجوانان را در همان ابتدای جوانی با حوزه فیلمسازی آشنا کرد و به آنها آموزش داد.

پژوهشگر و فیلمساز اصفهانی در ادامه بیان کرد: باید مدارسی را با عنوان مدارس فیلمسازی در اصفهان تدارک دید، که نوجوانان از همان ابتدا وارد این عرصه شوند و در حوزه نظری و عملی دوره ببینند و فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه فیلمسازی نوجوانان نیز جشنواره‎هایی در نظر گرفته شود، گفت: جشنواره‎های فیلمسازی نوجوانان می‎توانند کمک بزرگی به آینده سینما داشته باشد، و زمانی که نوجوانان از همان ابتدای جوانانی وارد این عرصه شوند و به طور حرفه‎ای آن را ادامه دهند، به طور حتم آینده روشنی برای سینما رقم خواهد خورد.

حسینی در ارتباط با اهمیت برگزاری جشنواره‎های فیلمسازی برای جوانان گفت: برگزاری جشنواره‎ها و همچنین تدارک دیدن مدرسه فیلمسازی برای نوجوانان سبب ایجاد امید و انگیزه بیشتری برای جوانان می‎شود، به همین دلیل لازم است که این امر مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باید شرایطی برای نوجوانان در نظر گرفته شود که آنها به راحتی و با کمترین امکانات بتوانند اقدام به شرکت در جشنواره‌ها کنند، همچنین شرایط مدرسه فیلمسازی نیز باید به گونه‌ای باشد که نوجوانان با استعداد و کم‌بضاعت از این عرصه جا نمانند.

فیلمساز اصفهانی با بیان اینکه نوجوانان باید بتوانند در این جشنواره‌ها با کمترین امکانات همچون تلفن همراه اقدام به فیلمسازی کنند، گفت: دوربین‎های کوچک خانگی، تلفن همراه و کامپیوترهای شخصی باید از جمله وسایلی باشد که نوجوانان بتوانند، اقدام به فیلمسازی کنند و به طور حتم برگزاری این جشنواره‌ها مورد استقبال فراوان نیز قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول