اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل:

خیرین مدرسه‌ساز اردبیل 184 میلیارد تومان تعهد مدرسه‌سازی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل گفت: از ابتدای فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز تا جشنواره چهاردهم 184 میلیارد تومان خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل تعهد مدرسه‌سازی کرده‌اند.

خیرین مدرسه‌ساز اردبیل 184 میلیارد تومان تعهد مدرسه‌سازی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد قرآن‌نویس ظهر امروز در مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک در اردبیل اظهار داشت: به واسطه تعهد خیرین و کمک آنها 323 مدرسه و یک هزار و 359 کلاس درس تاکنون احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی با قدردانی از همت و تلاش جامعه خیرین کشوری و استان اردبیل خاطرنشان کرد: همین که رئیس جمهور هر سال زنگ آغاز سال تحصیلی را در یکی از مدارس خیرین مدرسه‌ساز به صدا در‌می‌آورد برای ما جای بسی افتخار و حلاوت است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز از سال 78 در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده است، یادآور شد: خیرین مدرسه‌ساز متعهد ما تاکنون 34 درصد ساخت و ساز مدارس کشور را متقبل شده‌اند.

قرآن‌‌نویس گفت:‌ در سطح کشور 425 مجمع خیرین مدرسه‌ساز فعالیت می‌کند که 250 هزار نفر عضو مجامع خیرین کشور هستند.

این مسئول با بیان اینکه در سطح استان اردبیل تاکنون 14 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برگزار شده است، تاکید کرد:‌آخرین جشنواره مجمع خیرین خرداد ماه امسال برگزار شد به طوری که ما در سرعین و هتل لاله این شهر به همت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس مراسمی باشکوه را با حضور کلیه خیرین به همراه همسران و روسای مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در سرعین برگزار کردیم که خیرین بیش از 34 میلیارد تومان در این جلسه تعهد مدرسه‌ساز کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل بیان داشت:‌ خیرین علاوه بر مدرسه تعدادی نماز‌خانه، کتابخانه، آزمایشگاه و هنرستان احداث کرده و تحویل آموزش و پرورش داده‌اند.

قرآن‌‌نویس به کار اجرایی و مطلوب مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در تدارک 4 هزار قلک و توزیع آن بین دانش‌آموزان خبر داد و تصریح کرد: با مبالغ جمع‌آوری شده از این طریق مدارسی به نام شهدای دانش‌آموز در استان اردبیل احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار است این طرح با همکاری آموزش و پرورش به زودی آغاز شده تا بتوانیم هر سال مجتمع آموزشی و مدرسه‌ای به نام شهدای دانش‌آموز بنا کنیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل یاد و خاطره علیپور را گرامی داشت و گفت: این شخصیت وارسته تمام زندگی خود را در راه مدرسه‌سازی قرار داد به طوری که حتی خانه شخصی خود را در کنار احداث 72 مدرسه صرف کرد و صدها مرکز بهداشتی، مسجد و غسالخانه نیز در روستاها احداث کرد تا عموم مردم از آن استفاده کنند.

قرآن‌نویس عنوان کرد: ادامه دهنده راه علیپور شخصیتی همچون مالک جعفر‌زاده مقدم است که به عشق اسرای کربلا در حال مدرسه‌سازی است و با تمام توان در این عرصه و کمک به نیازمندان ورود پیدا کرده است.

این مسئول با اعلام اینکه مجمع خیرین هم اکنون در این استان 500 نفر عضو فعال در داخل و خارج از کشور دارد، یادآور شد: ما خارج از کشور نیز پر‌کار ایرانی مقیم اتریش، به‌روش ایرانی مقیم ژاپن و مختاری از جمله افتخار‌آفرینانی است که در این عرصه فعالیتی مستمر دارند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با قدردانی از اصناف، بازاریان و اتحادیه‌های صنفی تهران که در این امر خیر مشارکت‌ کردند افزود: ما شاهد مشارکت آنها در امر مدرسه‌سازی هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قرآن‌نویس در پایان سخنان خود یکی از اولویت‌های این مجمع را حفظ خیرین در تمام زمینه‌ها توصیف کرد و اظهار داشت‌: امروز در یک حرکت مناسب مالک جعفر‌زاده مقدم از قهرمانان و ورزشکاران و قهرمانان المپیک ما تجلیل می‌کند که این خود نشان روشنی از مجاهدت و همنوایی آنها با قهرمانان و پهلوانان است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول