اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

609 باب مدرسه قرآن در آذربایجان‌غربی دایر شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: 609 باب مدرسه قرآن به صورت فعالیت‌های فوق برنامه در آذربایجان‌غربی دایر شده است.

609 باب مدرسه قرآن در آذربایجان‌غربی دایر شده است

ولی سمرقندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه به اهداف تغییر نظام آموزشی و پرورشی اشاره کرد و اظهار داشت: تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان در راستای دستیابی به حیات طیبه، ارتقای اهمیت و جایگاه آموزش دبستانی، فراهم‌آوردن زمینه تحول بنیادین و افزایش کارآیی و اثربخشی نظام آموزش و پرورش، ایجاد هماهنگی ساختار نظام آموزشی با مراحل رشد و ویژگی‌های جسمی و ذهنی و فراهم آوردن فرصت بیشتر برای انطباق زبانی و رفع مشکلات یادگیری کودکان در مناطق دو زبانه از اهداف مهم تغییر نظام آموزشی و پرورشی در سال جاری است.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی شده است، افزود: 25هزار دانشجو وارد این دانشگاه شده‌اند که بعد از فارغ‌التحصیل شدن به نظام آموزش و پرورش وارد می‌شوند.

سمرقندی با بیان اینکه امسال در آذربایجان‌غربی 52 هزار نفر دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: همه فرهنگیان استان در آستانه هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس به مزار شهدا رفتند و با شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس تجدید پیمان کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به اضافه شدن پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی جدید، گفت: در آذربایجان‌غربی یک‌هزار و 500 کلاس درس برای پایه ششم ابتدایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 609 باب مدرسه قرآن در استان دایر شده است، خاطرنشان کرد: 62هزار دانش‌آموز در این مدارس زیر نظر 201 مربی قرآن به صورت فوق برنامه تحصیل می‌کنند و همچنین امسال 48 باب مدرسه با فعالیت‌های تخصصی قرآنی راه‌اندازی می‌شود.

سمرقندی با بیان اینکه 43 باب مدرسه تخصصی ورزش برای رشته‌های مختلف ورزشی راه‌اندازی شده است، ادامه داد: برگزاری مسابقات لیگ ورزشی برای بیش از 10 رشته ورزشی و ایجاد شور و نشاط برای دانش‌آموزان از جمله اهداف راه‌اندازی این مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال کانون‌های ورزشی در شورای مدرسه تدوین ‌شد، گفت: در پایه دوم ابتدایی رشته ژیمناستیک، سوم ابتدایی آموزش شنا، چهارم ابتدایی طناب‌زنی، پنجم ابتدایی تنیس روی میز و ششم ابتدایی دوومیدانی به برنامه‌های درسی اضافه شده است.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول