اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی:

رسانه‌ها در کاهش شهریه دانشجویان آزاد جنجال‌سازی کردند

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی رسانه‎ها با بزرگ‌نمایی قول رئیس دانشگاه آزاد برای کاهش شهریه دانشجویان این دانشگاه جنجال‌سازی کردند اما اگر منصفانه نگاه کنیم متوجه عملی شدن قول رئیس دانشگاه می‎شویم.

رسانه‌ها در کاهش شهریه دانشجویان آزاد جنجال‌سازی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رجب اصغریان صبح امروز در نشست خبری که در دبیرخانه منطقه 9 دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: تا به حال بحث کمی در دانشگاه آزاد در اولویت بود و گذشتگان عملکرد بسیار خوبی در افزایش کمی در دانشگاه آزاد داشتند که قابل تقدیر است اما بر اساس سیاست‌های جدید دانشگاه به دنبال افزایش کیفی آموزش و پژوهش در دانشگاه هستیم.

رئیس منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با بحث شهریه دانشگاه آزاد تصریح کرد: در مسائل معیشتی به دنبال جلب رضایت عناصر درگیر با دانشگاه از جمله استاد، کارمند و دانشجو هستیم و در نخستین اقدام میزان حقوق اساتید و کارمندان دانشگاه را 15 درصد افزایش دادیم.

وی افزود: ما به دنبال رفع تبعیض میان اساتید دانشگاه‏های دولتی با آزاد هستیم و این صحیح نیست که حقوق اساتید دانشگاه آزاد کمتر از اساتید دانشگاه‎های دولتی باشد و برای تامین منابع این افزایش حقوق به دنبال منابعی به غیر از شهریه هستیم.

اصغریان با بیان اینکه در بحث شهریه دانشگاه آزاد جنجال‌سازی شده است، تصریح کرد: برخی رسانه‎ها با درشت نمایی قول رئیس دانشگاه آزاد برای کاهش شهریه دانشجویان این دانشگاه جنجال‌سازی کردند اما اگر منصفانه و منطقی به این بحث نگاه کنیم متوجه عملی شدن قول رئیس دانشگاه می‎شویم.

وی افزود: امسال پس از چندین سال وزارت علوم به همه دانشگاه‎ها اجازه افزایش 15 درصدی شهریه‎ها را داد و ما هر سال شاهد تورم در اقتصاد هستیم و تورم امسال 23 درصد تاکنون اعلام شده است اما شهریه‎های دانشگاه آزاد تنها در یک مقطع به میزان 5 درصد افزایش داشته است.

رئیس منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هر عدم افزایشی به معنای کاهش شهریه خواهد بود، تصریح کرد: امسال برای دانشجویان دوره‎های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد تخفیف 20 درصدی شهریه قائل شدیم که با توجه به افزایش 15 درصدی شهریه سایر دانشگاه‎ها می‎شود می‌توان گفت حداقل 35 درصد در شهریه این دانشجویان در دانشگاه آزاد کاهش داشته‎ایم.

وی افزود: ما برای ورودی‎های سال‎های گذشته هیچ افزایش شهریه‎ای نداشته‌ایم و ورودی‎های مهرماه نیز تنها 5 درصد افزایش شهریه نسبت به سال گذشته را داشته‎اند که این به معنای کاهش 10 درصدی شهریه برای آنهاست ضمن اینکه برای دانشجویان دکترای تخصصی هم وام قرض‌الحسنه 10 میلیون تومانی در نظر گرفته‎ایم.

اصغریان در رابطه با افزایش کیفی آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‎های اصلی کیفیت دانشگاه‌ها ترکیب اعضای هیئت علمی است و ما برای دستیابی به ترکیبی مناسب نیاز به گسترش و توسعه دوره‎های تحصیلات تکمیلی و ارتقای اساتید داریم تا نیازهای کشور رفع شود.

وی افزود: مشکل ما وجود تعداد زیادی مربی در سیستم آموزشی است که باید ارتقا یابند تا ترکیب مناسبی در اعضای هیئت علمی داشته باشیم و من اعلام می‎کنم که هر دانشجوی نخبه دکتری که از پروپوزال خود دفاع کرده باشد را بورسیه خواهیم کرد.

رئیس منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی به آئین‌نامه جدید نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای افزایش رضایتمندی دانشجویان از دانشگاه آئین‌نامه جدید ابلاغ شد که در آن هر دانشجویی می‎تواند برای یک بار از هر نقطه‎ای در کشور به هر نقطه دیگر انتقال پیدا کند.

وی افزود: همچنین 42 واحد علوم و تحقیقات در کشور داشتیم که تنها 8 عدد از آنها مجوز داشتند که فارغ‌التحصیلان آنها برای استخدامی مشکل داشتند که با پیگیری‎های صورت گرفته تمام آنها مجوز دریافت کردند.

رئیس منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین حدود 1580 کد رشته محل وجود داشت که از وزارت علوم مجوز تاسیس نگرفته بودند که در یک سال گذشته این کد رشته محل‎ها هم مجوز دریافت کردند تا برای فارغ‌التحصیلان آنها مشکلی پیش نیاید.

اصغریان از ارائه طرح جامع آموزش دانشگاه آزاد در چند ماه آینده خبر داد و افزود: در این طرح بر اساس آمایش وزارت علوم نیازهای هر منطقه سنجیده می‎شود و هر کد رشته محل جدیدی که می‎خواهد ایجاد شود باید منطبق بر این طرح باشد و دیگر برای اماکنی که نیاز ندارند کد رشته محل جدید تعریف نمی‎شود.

رئیس منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه در پاسخ به سئوالی در رابطه با اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: هر مسئله فرهنگی که در راستای افزایش کیفیت فرهنگی دانشگاه و همچنین اسلامی شدن دانشگاه‎ها باشد را بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: به صراحت اعلام می‎کنم که هر طرح فرهنگی که در راستای اهداف فرهنگی و اسلامی شدن دانشگاه‎ها باشد را پس از بررسی‎های کارشناسی و علمی در دانشگاه اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول