اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه گیلان:

اسلامی شدن دانشگاه‌ها راه نفوذ دشمن را سد می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه گیلان گفت: باید در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها گام برداشت و اجازه نداد غرب در فکر جوانان نفوذ کند.

اسلامی شدن دانشگاه‌ها راه نفوذ دشمن را سد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله حاتم‌زاده در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه گیلان در تالار حکمت دانشگاه استان اظهار کرد: آنچه که دشمن ایران اسلامی را به وحشت می‌اندازد پیشرفت علمی و سلاح هسته‌ای نیست بلکه وحدت، نوآوری، تفکر و خلاقیت مردم و جوانان ماست.

وی، با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ابراز کرد: همه باید با تمام وجود برای رشد و شکوفایی کشور تلاش کنیم.

این مسئول به واقعه زشت توهین ایادی صهیونیسم به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: مسلمانان جهان این روزها نفرت خود را از سردسته استکبار جهانی یعنی آمریکای جنایتکار اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید در دنیای کنونی خودمان را ارتقا دهیم، تصریح کرد: باید سعی کنیم در مسیر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی کوشا باشیم.

حاتم‌زاده با اشاره به اهمیت توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی در دنیای کنونی، افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی پویاست که باید بر اساس مردمی کردن اقتصاد انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع برنامه‌ریزی در موضوع اقتصاد مقاومتی، اذعان کرد: باید اقتصاد را به طرف مردمی شدن و نظارت دولت برد.

حاتم‌زاده به تحریم‌های دشمنان برای شکست دادن جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: باید با کار و تلاش، تهدید دشمنان را به فرصتی برای رشد و شکوفایی کشور تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه در صنایع نظامی پیشرفت‌های زیادی در کشور داشته‌ایم و دشمن توانایی حمله به ایران را ندارد، گفت: تحریم‌های دشمنان موجب خودکفایی کشور در تولید بنزین شده است.

رئیس دانشگاه گیلان درباره تقویت روح خودباوری در جامعه، تصریح کرد: باید در موضوع اقتصاد مقاومتی، تحول در علوم انسانی را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: امروزه بسیاری از کتاب‌ها و منابع علمی ما ترجمه شده از منابع کشورهای غربی‌هاست، در حالی که تا چند صد سال قبل این غربی‌ها بودند که کتاب‌های بزرگان علمی ما را در دانشگاه‌های خود تدریس می‌کردند.

حاتم‌زاده، با اشاره به نقش موثر دانشگاه‌ها در رشد و توسعه کشور، ابراز کرد: باید در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها گام برداشت و نباید اجازه داد غرب در فکر جوانان نفوذ کند.

وی اساتید دانشگاه را فرماندهان و دانشجویان نیز  افسران مقابله با جنگ نرم دشمن نامید و گفت: آنچه که دشمن را به وحشت می‌اندازد پیشرفت علمی و سلاح هسته‌ای نیست، بلکه وحدت، نوآوری، تفکر و خلاقیت مردم و جوانان ماست.

این مسئول با بیان اینکه باید از تمام ابزارها در راستای رشد و شکوفایی کشور کمک گرفت، متذکر شد: باید با کمک پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای افزایش موفقیت‌ها گام برداریم.

وی دانشگاه گیلان را از دانشگاه‌های امید کشور دانست و خاطرنشان کرد: برنامه دانشگاه گیلان حرکت در راستای توجه به تحصیلات عالیه در سطح کارشناسی ارشد و دکترا است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول