اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ بود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دفاع مقدس دانشگاه بزرگی بود که هم فارغ‌التحصیلان شایسته‌ای داشت و هم خروجی آن در میدان‌های مهم تاثیرگذار شد.

دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ بود

حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس نماد پایداری و استواری یک ملت در راه آرمان‌های خود است.

وی ادامه داد: در این برهه دشمنان اسلام با هم متحد شده و با کمک به ارتش متجاوز عراق تمام همت خود را به کار بستند تا ملت ایران را از ادامه مسیر در راه انقلاب اسلامی منصرف کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: در حقیقت هفته دفاع مقدس نماد فداکاری، ایستادگی و پایمردی ملت ایران در برابر زورگویان و مستکبران جهان است.

وی با اشاره به شرایط دشوار آن زمان ابراز داشت: ما در دفاع مقدس شاهد بودیم که همه از پیر و جوان، زن و مرد، یکپارچه در برابر دشمن ایستادگی کرده و از بذل جان و مال و عزیزترین سرمایه‌هایشان دریغ نکردند.

جمشیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تا امروز صحنه‌های درس‌آموز و حماسه‌آفرین بسیاری داشته است، دفاع مقدس را نگینی بر تارک تاریخ ایران اسلامی دانست.

وی با تاکید بر اثرگذاری دفاع مقدس در آینده نظام اسلامی اضافه کرد: هشت سال جنگ تحمیلی تمام شد اما برکات و درس‌های آن ناتمام است.

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: در عرصه مدیریت امروز انقلاب اسلامی، کسانی نقش‌آفرینی می‌کنند که تربیت شده سال‌های دفاع مقدس هستند و این انسان‌سازی یکی از بهترین نقش‌هایی است که این رخداد مهم در زندگی ما ایفا کرده است.

وی بیان داشت: امروز نیز ما به هر میزان که بتوانیم آن حال و هوای ایثار و از خودگذشتگی را زنده نگه داریم، به همان نسبت می‌توانیم آرمان‌های انقلاب اسلامی را پاسداری کنیم.

جمشیدی با بیان اینکه دفاع مقدس در حقیقت یک دانشگاه بزرگ برای ملت ایران بود ابراز کرد: این دانشگاه هم فارغ‌التحصیلان شایسته‌ای داشت و هم خروجی آن در میدان‌های مهم انقلاب تاثیرگذار شد.

وی با اشاره به مهم‌ترین درس‌هایی که جنگ تحمیلی برای ملت ایران به همراه داشت، گفت: جنگ به ما نشان داد که می‌توانیم روی پای خود ایستاده و بدون وابستگی به دیگر کشورها در برابر چالش‌ها بایستیم.

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ادامه داد: پیشرفت‌های امروز ایران اسلامی مرهون پایمردی رزمندگان ما است و این افراد با از جان گذشتگی خود درس شهادت و مقاومت را در خاطر ملت ایران زنده نگه داشتند.

وی اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس نشان داد یک ملت برای اینکه روی پای خود بایستد هیچ نیازی به پیروی از دستورات مستکبران ندارد و نظام‌های سیاسی اگر پشتوانه مردمی داشته و به خدا تکیه کنند، با حفظ عزت خود می‌توانند به حیاتشان ادامه دهند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول