اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب ‏رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس محلی:

مقدمات تأسیس دانشگاه ویژه خواهران در سمنان فراهم شد

خبرگزاری فارس: نایب ‏رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس محلی سمنان و مهدیشهر گفت: مقدمات تاسیس دانشگاه ویژه خواهران در سمنان فراهم شده است.

مقدمات تأسیس دانشگاه ویژه خواهران در سمنان فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، داوود مداح ظهر امروز در نخستین نشست کمیسیون‏های تخصصی محلی سمنان و مهدیشهر که در مجتمع فرهنگی و هنری دامغانیان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: با پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس محلی و پیگیری‏های مکرر نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، مقدمات تاسیس دانشگاه ویژه خواهران در سمنان فراهم شد.

وی ادامه داد: همچنین با پیگیری‏های انجام شده، برای نخستین بار در کشور طرح توجیهی واحدهای رشد و فناوری در رشته‏های علوم انسانی در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اجرایی می‏شود.

نایب ‏رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس محلی سمنان و مهدیشهر تصریح کرد: همچنین طرح انتقال دانشجویان مقطع کارشناسی از تهران به دانشگاه‏های سمنان و مهدیشهر آماده شده است.

مداح بیان کرد: با توجه به جمعیت دانشجویی 400 هزار نفری که در مقطع کارشناسی در دانشگاه‏های تهران تحصیل می‏کنند و با در نظر داشتن اینکه این میزان جمعیت ایجاد مشکلاتی برای پایتخت به همراه دارد، تیم کارشناسی خبره‏ای در بخش آموزش و تحقیقات، طرح انتقال 10 درصد این جمعیت دانشجویی را به شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر تهیه کرده است.

مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه سمنان افزود: انتقال این تعداد جمعیت به این دو شهرستان سبب رشد اقتصادی، فرهنگی و ایجاد اشتغال و ... در سمنان می‏شود.

نایب ‏رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس محلی سمنان و مهدیشهر همچنین تهیه طرح ایجاد شهرک‏های علمی و تحقیقاتی در سمنان و مهدیشهر را از دیگر فعالیت‏های انجام شده دانست.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول