اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال اجرای یک پروژه شهری اتفاق افتاد

تجمع کسبه بجنورد برای گرفتن ضرر و زیان از شهرداری

خبرگزاری فارس: کسبه و تجار چهارراه خوشی بجنورد با تجمع در مقابل محل اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح این چهارراه که منجر به مسدود شدن بلوار مدرس شده است، خواستار پرداخت ضرر و زیان ناشی از اجرای این پروژه توسط شهرداری شدند.

تجمع کسبه بجنورد برای گرفتن ضرر و زیان از شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، تعداد این تجمع‌کنندگان که به ده‌ها نفر می‌رسید، پیش از ظهر امروز ضمن حضور در اطراف کارگاه پروژه تقاطع غیر همسطح بجنورد خواستار تسریع در رسیدگی مسئولان شهرداری و شورای شهر به مشکلاتشان شدند.

آنان می‌گویند: اجرای این پروژه سبب بسته شدن مسیر و در نتیجه رکود کسب و کار آنان شده است. 

به گزارش فارس، شهرداری بجنورد از دو ماه قبل پروژه تقاطع غیر همسطح را با 86 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آغاز کرده است.

یکی از کسبه این محل در این مورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار می‌دارد: با توجه به ساخت گذرگاه‌های خارجی در شهر و آماده شدن کنار گذر شمالی، نیازی به اجرای این پروژه سنگین که با اعتبارات میلیاردی احداث شده، نبود.

کیانمهر با بیان اینکه در طرح تفضیلی بجنورد، این طرح وجود نداشته است، گفت: بلوار مدرس 42 متری بوده تا صرفاً ایجاد معبری کند اما عرض 80/3 متر در این پروژه اصلاً پاسخگو نیست.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روهای این طرح نیز 5/2 متر پیش‌بینی شده، اظهار کرد:‌ کسبه واقع در محل با اجرای این پروژه دچار ضرر و زیان جدی شدند.

این کاسب قدیمی چهارراه شهدای بجنورد با تاکید بر اینکه خود شهرداری در خیابان‌های کمتر از 14 و 16 متر جواز تجاری نمی‌دهد، افزود: چگونه است که شهرداری با اجرای این تقاطع غیر همسطح خیابان 42 متری را به شش متر کاهش می‌دهد.

وی مهم‌ترین خواسته کسبه این محل را جبران ضرر و زیان عنوان کرد و گفت: با وجود آنکه ما مخالف اجرای این پروژه هستیم، اما حال که اجرا شده باید حق و حقوق کسبه پرداخت شود.

کیانمهر با اشاره به نامه‌نگاری کسبه با مراکز مختلف که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است، اظهار کرد: از دفتر رهبر معظم انقلاب درخواست می‌کنیم تا به داد کسبه محل برسد.

یکی دیگر از کسبه چهارراه شهدا (خوشی) که خود را حسینعلی فیروزه‌ای معرفی می‌کند، گفت: از اول جوانی تاکنون کار کرده تا یک چهار دیواری داشته باشم که در پیری به دردم بخورد.

فیروزه‌ای با بیان اینکه اکنون همسرم در منزل بستری بوده و هزینه‌های درمان کمرشکن است، گفت: با اجرای این پروژه محل کار من تعطیل می‌شود، برای پیگیری امور خود به فرمانداری مراجعه و خواستار پرداخت ضرر و زیان شدم و ایشان در جواب گفت که «بیایید من چکش را بکشم!»

وی تصریح کرد: از کار و زندگی مانده‌ام و مراجعات به دستگاه‌های متولی تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

یکی دیگر از کسبه محل با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه دو ماه است که از کسب و کار افتاده‌ایم، گفت: اجرای این تقاطع غیر همسطح مربوط به اینجا نبوده و قرار بود تا در اطراف بیمارستان امام علی(ع) برای کنارگذر جنوبی احداث شود.

محمد رحمانی اظهار کرد: قیمت مغازه‌ها در این خیابان به خاطر اجرای این پروژه افت کرده و کسب و کار نیز دچار رکود شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان دم از خدمت‌رسانی به مردم می‌زنند، اما در این مورد پاسخگو نیستند، گفت:‌ اعضای شورای اسلامی بجنورد، نمایندگان مردم بوده و باید برای تأمین حق و حقوقات کسبه چهارراه شهدا که دچار ضرر و زیان شده‌اند، تلاش کنند.

ارحامی یکی دیگر از کسبه باسابقه این محل می‌گوید: باید قبل از اجرای این پروژه خسارت‌ها تعیین و حق و حقوقات کسبه پرداخت می‌شد.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری به خاطر عدم پاسخگویی به کسبه این محل، یادآور شد: با تمام وجود کسبه مسیر پروژه تقاطع غیر همسطح بجنورد پیگیر حق و حقوقات خود خواهند شد.

به گزارش فارس، این تجمع با دخالت نیروی انتظامی پایان یافت و تجمع‌کنندگان برای پیگیری حق و حقوقات خود به سمت شهرداری، شورای شهر و دادستانی عازم شدند.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول