اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

یادواره 9 زن شهیده بهار برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش زنان ایثارگر و یادواره 9 زن شهیده شهرستان بهار برگزار شد.

یادواره 9 زن شهیده بهار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، پیش از ظهر امروز نخستین همایش زنان ایثارگر و یادواره 9 زن شهیده شهرستان بهار در فرهنگسرای آیت‌الله بهاری برگزار شد.

در این همایش فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت:‌ هفته دفاع مقدس به عنوان یادآور یک حماسه بی‌نظیر تاریخ، به همه جهان تعلق دارد و تمام مسلمانان و آزادگان دنیا باید این هفته را مقدس بشمارند.

سید مجتبی حسینی اضافه کرد: از آرمان‌های بسیار مهم و ارزشمند دفاع مقدس احیای حقوق انسان‌ها و بشریت بود و مردم ایران اسلامی به خاطر همین هدف بزرگ در مقابل ستمکاران و استکبار جهانی ایستادند و از کیان اسلام و میهن دفاع و شهیدان گرانقدر فراوانی را تقدیم کردند.

وی  به نقش زنان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: زنان در شرایط جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دوشادوش مردان به صورت فعالانه شرکت می‌کردند و نقش مؤثر و مفیدی در پیروزی‌ها داشتند.

امام جمعه بهار نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس آیینه تمام‌نمای ایثار و فداکاری و اسطوره‌های شهادت و شهامت بودند که باید نقش آنان در بین آحاد جامعه تبیین شود.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا با تأکید بر اینکه زنان نقش بسزایی در ترویج ارزش‌ها و فرهنگ روزهای آتش و خون دارند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی تأثیر بسزایی در آشنایی نسل جوان و آگاه‌سازی جامعه از فرهنگ دفاع مقدس ‌و نقش زنان در این دفاع دارند که باید با جدیت به این برنامه‌ها پرداخت.

وی گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا انتقال فرهنگ غنی ایثار و شهادت به نسل‌های آینده است و وظیفه ما پاسداری از خون شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های امام راحل و شهدا است.

امام جمعه بهار در پایان ابراز داشت: امروز دشمن با تمام توان کمر همت بسته و می‌خواهد تفکر جوانان را منحرف و آنها را از آرمان‌های انقلاب دور سازد که ما باید هوشیار باشیم و این گونه مراسم‌ها در جذب جوانان نقش مؤثری دارد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول