اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان:

شهدای 2 مهر نماد ایثار ملت ایران هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان گفت: شهدای دوم مهر سال 59 اداره آموزش و پرورش آبادان نماد ایثار ملتی هستند که در طول 8 جنگ تحمیلی مقاومتی جانانه از خود نشان دادند.

شهدای 2 مهر نماد ایثار ملت ایران هستند

بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌گو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان با اشاره به گرامی‌ داشت یاد و خاطره شهدای دوم مهر سال 59 اداره آموزش و پرورش آبادان اظهار کرد: اگر در آبادان از دفاع مقدس، جبهه و شهادت صحبت کنیم مانند آن است که زیره به کرمان ببریم.

وی افزود: شرح فداکاری‌های مردم این مرز و بوم به خصوص شهرستان آبادان بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه ما در مشهد شهدای ایران اسلامی درس مقاومت و ایثار را فرا گرفته‌ایم.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: دوم مهر روز شهادت جمعی از معلمان و کارکنان اداره آموزش و پرورش آبادان است که خاطراتشان چون الگو و اسوه‌ای جاوید برای نسل امروز در تارخ فرهنگ شهادت ایران اسلامی حک شده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص پیام این شهدا برای آموزگاران و دانش‌آموزان نسل امروز آبادان گفت: پیام خون شهدای آموزش و پرورش آبادان برای نسل امروز فرهنگیان و دانش‌آموزان یادآور آن است که علم آموزی همراه با مجاهدت معنوی راه روشن رستگاری را هموارتر می‌کند.

ایلخاص‌زاده افزود: 20 تن از کارکنان اداره آموزش و پرورش آبادان مظلومانه در زیر آوار جنگنده‌های عراق بعثی جان باختند و حماسه جاوید 8 سال دفاع مقدس را به نام خویش ثبت کردند.

وی در پایان گفت: شهدای دوم مهر سنگرنشینان تعلیم و تربیت نسلی هستند که امروز در میان همه هجمه‌های فرهنگی و انواع کتاب‌ها و رسانه‌های دیداری و نوشتاری الگویی ثابت و مقاوم از خود به یادگار گذاشته‌اند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول