اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

عزت پیامبر(ص) و قرآن سبب ذلت نظام سلطه است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: بیداری، عزت پیامبر(ص) و قرآن سبب ذلت نظام سلطه است و هیچ‌گاه عزت قرآن و عزت نظام سلطه در کنار هم قرار نمی‌گیرند بنابراین دشمنان به فکر اهانت به اسلام و پیامبر(ص) برخواسته‌اند.

عزت پیامبر(ص) و قرآن سبب ذلت نظام سلطه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در مراسم تکریم چهره‌های قرآنی استان‌های خراسان‌رضوی، شمالی، جنوبی و گلستان که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس در دهه کرامت نیز قرار داریم و این امری نیکو به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: یاد آنانی که به آیات قرآن عمل و از آن دفاع کردند همچنین از ولایت و این کشور اسلامی حمایت کردند به ویژه شهیدان، جانبازان و آزادگان میهن اسلامی را گرامی می‌داریم.

صلاحی تصریح کرد: از برجسته‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایجاد شجاعت و دفاع همه جانبه از دین اسلام است این در حالی است که قبل از انقلاب اسلامی ما دارای چنین شاخصه‌هایی نبودیم بلکه  جهانیان کشورمان را با شاهانی ترسو و با امتیازات از دست رفته نفتی و جدا شدن استان‌های پهناور از این سرزمین می‌شناختند.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: با داشتن چنین امتیازاتی دشمن توانست اطلاعات کافی را کسب کند و دفاع مقدس نخستین جنگی بود که پس از 300 سال در یک دوره هشت ساله جنگ تحمیلی توانستیم با مرجعیت جهان اسلام امام خمینی(ره) در برابر تمام ابر قدرت‌های جهان پیروز شویم.

وی گفت: امروز تمام کشورهای دنیا کشورمان را با ویژگی‌های رشادت، شجاعت و نوآوری می‌شناسند و این به برکت نظام اسلامی، قرآن و ولایت است.

صلاحی خاطرنشان کرد: رشد علمی متوسط علمی ایران نسبت به رشد متوسط علمی سایر کشورها 11 برابر است؛ این نکته را مقام معظم رهبری نیز تاکنون سه مرتبه در سخنان خود اظهار کرده‌اند.

استاندار خراسان‌رضوی یادآور شد: ما هیچ‌گاه از رشد علمی غافل نبودیم و این نشأت گرفته از قرآن کریم است؛ زیرا پشتوانه اسلام و انقلاب قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) است.

وی با اشاره به توهین‌های اخیر در مورد اسلام و پیامبر(ص) اظهار کرد: خداوند توسط قرآن با بشر صحبت کرده است و این کتاب هیچ زمانی دستخوش تحریف‌های بشر نمی‌شود زیرا دانش خداوند کامل است و این دانش بشر هست که هر روز نیاز به تجدید نظر و چاپ دارد؛ مولف این کتاب خداوند و نقل کننده آن پیامبر اسلام (ص) است.

صلاحی تاکید کرد: برخی کشورهای غربی که تا به ‌حال در طول تاریخ تحریم هم نبوده‌اند از نظر علمی به پیشرفت کشورمان نمی‌رسند و این امر امروز بسیار حائز اهمیت است.

استاندار خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی این نظام اسلامی توسعه علم است و این امر را مدیون مقام معظم رهبری هستیم زیرا تمرکز ایشان بر توسعه علم سبب تحقق این رویدادهای برتر علمی در کشور شد.

وی افزود: سلاح‌هایی که در رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته می‌شود از تولیدات علمی و متفکران جمهوری اسلامی است.

صلاحی ادامه داد: قبل از انقلاب پزشک ایرانی در کشور بسیار اندک بود و بیشتر پزشکان خارجی بودند اما امروز پزشک خارجی در کشور دیده نمی‌شود بلکه بهترین متخصصان در کشورهای اروپایی پزشکان ایرانی هستند و این نیز به برکت اسلام و انقلاب اسلامی است.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: لیبی با جمعیت 7 میلیون نفری خود دارای یک میلیون حافظ قرآن کریم است و جمهوری اسلامی ایران نیز باید در این رابطه بیش از پیش تلاش کند.

وی گفت: بیداری، آگاهی، عزت پیامبر(ص) و قرآن سبب ذلت نظام سلطه است و هیچ‌گاه عزت قرآن و عزت نظام سلطه در کنار هم قرار نمی‌گیرند بنابراین دشمنان این موضوع را خوب درک کرده‌اند و به فکر اهانت به اسلام و پیامبر(ص) برخواسته‌اند.

صلاحی یکی از راه‌های مقابله با این اهانت را بالابردن سطح آگاهی خود از پیامبر(ص) دانست و تاکید کرد: علما با تمام وجود باید در این مسیر پرقدرت قدم بردارند.

استاندار خراسان‌رضوی همچنین ادامه داد: در مورد اهانت‌های اخیر مسلمانان تهدید را به فرصت تبدیل کردند و این بسیار حائز اهمیت است؛ یکپارچگی مسلمانان جهان سبب شد یک حرکت جدید برای حمایت از مقام نبوت شکل بگیرد.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول