اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

ساختمان حوزه علمیه ولیعصر خواهران گرمی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و با حضور استاندار اردبیل حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) خواهران گرمی به مرحله بهره‌برداری رسید.

ساختمان حوزه علمیه ولیعصر خواهران گرمی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که ظهر امروز در ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران گرمی برگزار شد، موسس حوزه علمیه در سخنانی اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران از سال 89 فعالیت خود را در گرمی آغاز کرده و هم اکنون با 135 طلبه خواهر مشغول فعالیت است.

حجت‌الاسلام یدالله صفری به فارغ‌التحصیل شدن 80 طلبه خواهر در سه سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: تعدادی از این فارغ‌التحصیلان در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در سطح سه تحصیل می‌کنند که این اسباب افتخار و آبروی ماست.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران گرمی از حوزه‌های برتر کشور است، خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته در المپیاد علمی مقام اول رشته ادبیات عرب و فقه و اصول را به دست آوردیم.

حوزه علمیه گرمی جزو پنج حوزه برتر از نظر علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان گرمی گفت: ما این موفقیت را در رقابت با حوزه‌های با سابقه‌ای همچون قم، اصفهان، مشهد و شیراز به دست آوردیم و در دو سال اخیر در اکثر گروه‌های درسی و رقابت‌های علمی توانستیم رتبه ممتاز را کسب کنیم.

صفری عنوان کرد: ما در سطح کشور نیز از لحاظ علمی جزو پنج حوزه برتر می‌باشیم و طلاب این حوزه توانستند در تهیه و چاپ مقالات مختلف موفق عمل کنند.

وی به حضور موفقیت‌آمیز طلاب حوزه علمیه خواهران قم در رقابت‌ها و مسابقات متعدد اشاره کرد و بیان داشت: ما از امسال با عنایت خداوند حوزه علمیه برادران را نیز تاسیس کرده و سعی می‌کنیم با جذب طلبه این مجموعه را نیز فعال کنیم.

موسس حوزه علمیه خواهران گرمی از استاندار اردبیل خواست تا تکلیف پرداخت 300 میلیون تومان اعتبار به حوزه علمیه گرمی را مشخص کرده و برخی ابهامات در این زمینه را که گفته می‌شود این اعتبار از محل اعتبارات شورای عالی حوزه‌هاست و از اعتبارات شهرستانی نمی‌باشد، حل کنند.

صفری در پایان سخنان خود تصریح کرد: ساختمان جدید حوزه خواهران را اعم از کلاس‌های درس و استادسرا در دو طبقه با اعتبارات اختصاص یافته از حوزه علمیه قم احداث کردیم و برای محوطه‌سازی این مجموعه و احداث ساختمان حوزه علمیه برادران نیاز به اعتبار داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حوزه علمیه حضرت ولیعصر خواهران گرمی در یک هزار و 100 متر‌مربع زمین با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان اعتبار احداث شده که خواهران بومی و غیر‌بومی را پذیرش می‌کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول