اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

اقتدار علمی نظام اسلامی حاصل خون شهدای دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم اقتدار علمی نظام اسلامی ایران را حاصل خون شهدای دفاع مقدس دانست.

اقتدار علمی نظام اسلامی حاصل خون شهدای دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی انصاری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه حضرت نجمه خاتون منطقه نیروگاه قم اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) الگویی نمونه در جنبه‌های دینی و علمی و همچنین در ولایتمداری است و باید ابعاد مختلف شخصیتی ایشان برای نسل جوان به ویژه زنان و دختران جامعه تبیین شود.

وی با بیان گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: شهدا یک شبه راه صد ساله را طی کردند و با خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را بارور ساختند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید بر ضرورت تبیین اهداف و آرمان‌های شهدای دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شهدا نباید فراموش شوند چرا که سرافرازی و سربلندی امروز نظام اسلامی حاصل خون شهدا است.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه و مقتدرانه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران با حضور نمایندگان 120 کشور جهان اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به خاطر پیشرفت‌های گسترده در بخش‌های مختلف نظامی، علمی و سیاسی به نقطه اتکاء بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است.

انصاری به ناکامی دشمنان نظام اسلامی در از بین بردن اثرات دیپلماسی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس تهران اشاره و تصریح کرد: توطئه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی حمله به شعائر اسلامی و توهین به ارزش‌های دینی مسلمانان است.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمنان اسلام برای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی گفت: توهین به پیامبر اعظم(ص) نه تنها به توطئه دشمنان اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی دامن نزد بلکه موجب تقویت اتحاد بین شیعیان و اهل تسنن شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تقدیر و تشکر از جهادگران عرصه تعلیم و تزکیه، به رتبه اول علمی کشور در منطقه اشاره کرد و بیان کرد: امروز سرآمد پیشرفت‌های نظام اسلام در به ثمر نشستن اهداف برنامه 20 ساله زودتر از موعد مقرر تحقق یافت و جمهوری اسلامی ایران به قدرت اول علمی منطقه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تک تک دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های اصلی نظام در کسب افتخارات و جایگاه‌های رفیع علمی کشور در آینده مؤثر هستند، افزود: وظیفه تمام مسئولان و خادمان ملت فراهم‌آوری زمینه تحصیل و کسب جایگاه‌های رفیع علمی برای دانش‌آموزان است.

انصاری همچنین با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: تحقق این سند گامی اساسی در راستای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش و همچنین نیل به جایگاه اصلی علمی ایران اسلامی است.

وی به ویژگی‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: توجه به تفکر محور بودن، محتوا و جایگاه مهم تعلیم و تربیت از اصلی‌ترین محورهای این سند تحول‌آفرین است که امیدواریم با اجرای محورهای آن جمهوری اسلامی ایران به جایگاه علمی مورد نظر مقام معظم رهبری دست یابد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول