اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طنین ندای «لبیک یا رسول الله» در مدارس طبس؛

رایحه خوش بهار علم و دانش در کوچه‌های طبس پیچید

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور طی مراسمی 11 هزار دانش‌آموز شهرستان طبس در قالب 150 آموزشگاه، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

رایحه خوش بهار علم و دانش در کوچه‌های طبس پیچید

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، پیش از ظهر امروز زنگ علم و ایثار در تمام مدارس و آموزشگاه‌های شهرستان طبس طنین‌انداز شد و رایحه خوش بهار علم و دانش در سرتاسر این شهرستان پیچید.

شهرستان طبس در سال تحصیلی 92-91 دارای حدود 11 هزار نفر دانش‌آموز در قالب 150 مدرسه و آموزشگاه است.

در آغازین روز از سال تحصیلی جدید رؤسا و مسئولان ادارت و نهادهای شهرستان طبس به گروه‌های پنج نفره تقسیم شده و هر گروه برای نواختن زنگ علم و ایثار و تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش‌آموزان و معلمان راهی یکی از مدارس و آموزشگاه‌ها شدند.

در این راستا امام جمعه طبس، سرپرست فرمانداری شهرستان طبس، رئیس شورای اسلامی شهرستان طبس و جمعی دیگر از مسئولان به همراه نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در دبستان دخترانه 17 شهریور طبس حضور یافته و آغاز سال تحصیلی را به دانش‌آموزان و معلمان این مدرسه تبریک گفتند.

در این مراسم زنگ علم و ایثار توسط دانش‌آموز محدثه حسین‌زاده فرزند جانباز، و همچنین حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه طبس نواخته شد.

اجرای چند نمایش و سرود، قرائت مقاله، تقدیم دسته گل به فاطمه محمدی از معلمان بازنشسته این آموزشگاه، خیرمقدم و تبریک به وسیله مریم توسلی مدیر دبستان 17 شهریور طبس و سخنرانی غلامحسین طاهری مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

در بخشی از این مراسم تمامی دانش‌آموزان یک صدا فریاد «لبیک یا رسول الله» سر دادند.

امام جمعه طبس طی سخنانی در این مراسم، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، اظهار داشت: حجاب منشاء همه خیرها و برکت‌ها و بی‌حجابی عامل همه بدی‌هاست که دختران باید در همه ابعاد زندگی به ویژه در زمینه عفاف و حجاب، حضرت معصومه(س) را الگو و اسوه خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم همچنین هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و افتخارات و پیشرفت‌های امروز کشورمان را از برکت‌های دفاع مقدس و خون شهدا و فداکاری مردم و نیروهای مسلح دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت فیلم اهانت‌آمیر نسبت به ساحت قدسی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی که همواره ضربه‌ها و شکست‌های سختی از اسلام خورده‌اند، هر روز دست به اقدامی احمقانه و رذیلانه می‌زنند تا شاید به این روش بتوانند از عواقب شکست‌های خود نجات یابند.

امام جمعه طبس ادامه داد: از جمله این اقدامات توهین به مقدسات اسلام از جمله ساخت فیلم اهانت‌آمیز نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) است که موجب حرکت و قیام گسترده جهان اسلام و حتی مردم کشورهای غیرمسلمان علیه این هتاکی بی‌شرمانه، و طنین‌انداز شدن ندای «لبیک یا رسول الله» در سراسر جهان شد.

در پایان این مراسم دانش‌آموزان باعبور از زیر قرآن، در کلاس درس حاضر و اولین روز مدرسه در سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول