اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعران کرد داخل و خارج کشور

نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی در سنندج آغاز شد

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی با حضور شعرای کرد زبان کشور و چند کشور دیگر در سنندج به مدت دو روز آغاز شد.

نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی در سنندج آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عصر امروز در نخستین روز از برگزاری این جشنواره تعدادی از شعرای کرد زبان با نماینده ولی‌فقیه کردستان دیدار کردند.

در این دیدار دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی با تبریک ایام هفته دفاع مقدس و تقارن آن با دهه کرامت اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان این جشنواره به استان‌های کردنشین کشور و کشورهای دیگر 118 اثر در بخش بین‌الملل و 22 اثر دل‌نوشته داخل کشوری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

قباد میمنت‌آبادی افزود: در این جشنواره شعرایی از استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌غربی، لرستان، چهار محال بختیاری و مازندران حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) در چهار بخش ملی شعر کردی رضوی، بخش بین‌المللی شعر کردی رضوی، بخش دل‌نوشته و قطعه ادبی کردی و بخش تجلیل از مفاخر فرهنگ و ادبیات کردی رضوی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: شعرای سه کشور ترکیه، سوریه و عراق نیز در نخستین جشنواره بین المللی شعر کردی رضوی که به میزبانی استان کردستان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج در حال برگزاری است، حضور دارند.

وی به اهداف برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی در استان فرهنگی کردستان اشاره کرد و گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ و ادبیات رضوی، معرفی، نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی، فضاسازی جامعه با اصول و ارزش‌های اسلامی برگرفته از سیره ائمه و معصومین و جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌های ادبی و فرهنگی مقام معظم رهبری در مقابله با تهاجم فرهنگی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، هم‌افزایی بصیرت فرهنگی و نشر بیداری اسلامی، تعامل شعرا و فعالان فرهنگی،ادبی به تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی و ایجاد نشاط اجتماعی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این جشنواره به منظور شناسایی و معرفی آثار فاخر ادبی شعرای کرد مسلمان داخل و خارج از کشور و ارادت ویِژه آنان به امام رضا و خاندان رسول الله(ص) برای نخستین بار در کشورمان برگزار می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه جشنواره شعر کردی رضوی در سه بخش برگزار می‌شود، یادآور شد: بخش ملی شعر کردی رضوی شامل سروده‌های رضوی شعرا و ادبای کرد ساکن کشور و بخش بین‌المللی شامل سروده‌های نبوی و رضوی شعرا و ادبای کرد ساکن در نقاط مختلف جهان است.

میمنت‌آبادی در پایان برگزاری این گونه جشنواره‌ها را فرصتی برای بیان گوشه‌ای از عشق و ارادت مردم کردستان به ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: برگزاری این گونه مراسمات فرصت ارزشمندی برای تقویت وحدت و همگرایی بین مذاهب اهل سنت و تشیع است.

گفتنی است؛ فردا در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی از 12 شعرای کرد زبان داخل و خارج کشور که حائز آثار برتر شعری بودند، تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول