اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

جاری شدن فرهنگ دفاع مقدس در هر عرصه‌ای مشهود است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دفاع مقدس نمی‌تواند تنها به موضوع جنگ خلاصه شود چراکه جاری شدن فرهنگ دفاع مقدس را در هر صحنه‌ای اعم از عمران، آبادانی، علم و فناوری شاهد هستیم.

جاری شدن فرهنگ دفاع مقدس در هر عرصه‌ای مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز، با تاکید بر تقویت جنبه مردمی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس اثرات و برکات زیادی را توانست برای ما ایجاد کند که بدیهی‌ترین آن به وجود آمدن یک سازمان مردمی مستحکم در جمهوری اسلامی بود که به وقت هر حادثه‌ای می‌تواند نیروهای خود را بسیج کرده و هر متعرضی را ناامید کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی اظهار داشت: آنچه سبب شد جنگ به وقوع بپیوندد به خطر افتادن منافع ابرقدرت‌ها به واسطه انقلاب اسلامی بود و اینکه دشمنان بیم داشتند انقلاب اسلامی الهام‌بخش بیداری در کشورهای منطقه شود.

بیگی با اشاره به تهدید نظامی دشمنان خاطرنشان کرد: سناریوهایی که امروز در برخی کشورهای اسلامی منطقه رخ می‌دهد همان سناریویی است که دشمنان برای انقلاب اسلامی هم تدارک دیده بودند اما ملت ایران با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس و پیروی از ولایت در سخت‌ترین شرایط هم دشمن را ناکام گذاشته است.

وی با بیان اینکه منشأ تحولات منطقه و ساقط شدن حکومت‌های مستبد انقلاب اسلامی است، افزود: تا زمانی که خصیصه انقلاب اسلامی برانداختن ظلم و ستم همچنین صدور اندیشه امام راحل به جهان است تهدیدات دشمنان ادامه خواهد داشت و باید از سرمایه‌های خود در مقابل این تهدیدات مراقبت کنیم.

بیگی ادامه داد: جنگ و دفاع مقدس باعث شد جمهوری اسلامی به یک قدرت برتر منطقه‌ای تبدیل شود و ما قابلیت‌های خود را در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور رسانده و عوامل برتری‌ساز مادی و معنوی خود را بشناسیم و به آن تکیه کنیم.

وی گرامیداشت دفاع مقدس را حاکی از تاثیرات فوق‌العاده این دوران در روند انقلاب اسلامی دانست و افزود: در جنگ تحمیلی رزمندگان ما حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند در حالیکه اگر تاریخ خیانت‌بار شاهان گذشته را در جنگ‌های 200 سال گذشته کشور مرور کنیم می‌بینیم که در هر جنگ بخشی از کشور ما به تاراج بیگانگان رفت.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: از دوره قاجار تا پهلوی قریب یک میلیون کیلومتر مربع از خاک میهن جدا شده است.

وی بیان کرد: افتخار حزب‌الله و جمهوری اسلامی در این است که توانسته جنگ تحمیلی را با دست خالی اداره کرده و آن را در تاریخ برجسته کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: دفاع مقدس نمی‌تواند تنها به موضوع جنگ خلاصه شود و ما جاری شدن فرهنگ دفاع مقدس را در هر صحنه‌ای اعم از عمران و آبادانی و علم و فناوری شاهد هستیم.

وی با اشاره به اهتمام دولت در رسیدگی به امور زلزله‌زدگان استان خاطرنشان کرد: حیرت کارشناسان و شخصیت‌های بین‌المللی از سرعت امدادرسانی به زلزله‌زدگان حاکی از کارآمدی قابلیت مردمی جمهوری اسلامی است که هنوز هم مانند دفاع مقدس در صحنه حضور دارند و این حرکت بزرگ برخاسته از روحیه دفاع مقدس است.

بیگی به برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد و حضور رئیس‌جمهور کشورمان در این مجمع نیز اشاره کرد و افزود: احمدی‌نژاد امسال نه تنها به عنوان رئیس‌جمهور ایران بلکه به عنوان رئیس جنبش عدم‌تعهد در این مجمع حضور می‌یابد و این به معنی آن است که تمام آنچه نظام سلطه برای به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی بافته بود پنبه شده است.

وی با اشاره به اعتراض گسترده مسلمانان به اهانت بی‌شرمانه به ساحت پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: آنچه امروز در خیابان‌های شهرهای مختلف جهان دیده می‌شود اتحاد مسلمانان در ابراز ارادت و محبت به گرامی‌ترین مخلوق خداوند است که زمینه یک وحدت بزرگ اسلامی را فراهم کرده است. 

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول