اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم صورت گرفت

اجرای 31 نمایش در یک سال گذشته در استان قم

خبرگزاری فارس: مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم گفت: در طول یک سال گذشته 31 نمایش در این استان تهیه و اجرا شده است.

اجرای 31 نمایش در یک سال گذشته در استان قم

احمد سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم اظهار کرد: واحد هنرهای نمایشی تلاش کرده تا با حمایت از جوانان در عرصه تئاتر، استعدادهای استان قم در این زمینه را شکوفا کند.

وی ادامه داد: هنرهای نمایشی در اشکال مختلف خود بستر مناسبی برای ارائه مفاهیم دینی و ارزشی هستند که حوزه هنری استان قم در این راستا از فعالیت‌ هنرمندان خوش‌ ذوق حمایت می‌کند.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم با اشاره به عملکرد یک سال گذشته این مرکز ابراز داشت: در این مدت 31 نمایش در این مرکز تهیه و در سطح شهر اجرا شده است که برخی از این نمایش‌ها قابلیت ارائه در جشنواره‌های معتبر را داشته‌اند.

وی با اشاره به حضور واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم در دو جشنواره بین‌المللی در یک سال گذشته اظهار داشت: جشنواره استیج ژاپن و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جشنواره‌هایی هستند که هنرمندان قمی در آنها هنر خود را به نمایش گذاشتند.

سلیمانی با بیان اینکه عرصه‌هایی مانند تئاتر خیابانی و تئاتر محیطی فرصت‌های مناسبی برای کسب تجربه برای هنرمندان قمی هستند خاطر نشان کرد: در عرصه تئاتر تلاش کردیم تا زمینه را برای کار هنرمندان در تمام قالب‌ها آماده کنیم.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این مرکز گفت: در طول یک سال گذشته واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم چهار جلد کتاب در زمینه تئاتر با عناوین قصیده شب نمناک، مثل سوسوی فانوس آویخته، سپیده‌دم و شبه نبی منتشر کرده است.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم ادامه داد: در راستای فعالیت‌های آموزشی در زمینه هنرهای نمایشی نیز در یک سال گذشته پنج کارگاه تئاتر برای علاقه‌مندان به این رشته تشکیل شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنری استان قم برای ایجاد همگرایی میان هنرمندان عرصه تئاتر اضافه کرد: در این راستا 10 گردهمایی فعالان عرصه تئاتر در یک سال گذشته در حوزه هنری برگزار شده و هنرمندان در این گردهمایی‌ها مشکلات و موانع عرصه تئاتر در استان قم را مورد بررسی قرار داده‌اند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول