اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری:

6500 زائر چهارمحال و بختیاری به عمره مفرده اعزام می‎‏شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌جاری 6 هزار و 500 زائر از این استان در قالب 46 کاروان به عمره مفرده اعزام می‏شوند.

6500 زائر چهارمحال و بختیاری به عمره مفرده اعزام می‎‏شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یوسف آقابزرگی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ساماندهی و نظارت بر اعزام زائرین به سرزمین‌های وحی رسالت اصلی این سازمان است.

وی از اعزام 6 هزار و 500 زائر به عمره مفرده در قالب 46 کاروان خبر داد و افزود: تعداد زائران اعزامی به سرزمین وحی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته افزون بر 30 درصد رشد داشته‌ است.

آقابزرگی با اشاره به اعزام 12 هزار زائر از این استان به سرزمین عتبات عالیات، گفت: این تعداد زائران در قالب چهار کاروان به سرزمین عتبات عالیات اعزام می‏شوند که خوشبختانه در این مسئله از سایر استان‌های کشور پیشتاز هستیم.

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری همچنین از اعزام 450 زائر از این استان به حج تمتع در سال‌جاری خبر داد و گفت: زائران در سه کاروان 95 نفر از بروجن و دو کاروان 175 و 145 نفر از شهرکرد به سرزمین ملکوتی وحی اعزام می‎شوند.

وی زائران را سفیران نظام جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها نامید و گفت: بر همین اساس لازم است تا زائران به قوانین دیگر کشورها احترام بگذارند و از خرید کالاهای بی‌کیفیت خودداری کنند.

آقابزرگی به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی ساختمان جدید این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: این ساختمان با زیربنای یک هزار و 500 متر در قالب پنج طبقه دهه فجر امسال بهره‌برداری خواهد شد.

وی برگزاری همایش بزرگ کاروان‌های حج تمتع در مرکز استان را مهم‌ترین برنامه این اداره‌کل در هفته حج برشمرد و گفت: هدف از برگزاری این همایش آموزش مناسک عملی حج به زائران گرامی است.

آقابزرگی ادامه داد: تبلیغات وسیع در سطح استان، تجلیل از پیشکسوتان حج، برگزاری مسابقات فرهنگی و حضور کارگزاران در پایگاه انتقال خون از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته حج در این استان است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول