اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره حج و زیارت استان یزد خبر داد

اعزام بیش از ۱۰۰۰ زائر از استان یزد به حج تمتع

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره حج و زیارت استان یزد گفت: هزار و 645 زائر از استان یزد امسال به حج تمتع اعزام می‌‌شوند

اعزام بیش از ۱۰۰۰ زائر از استان یزد به حج تمتع

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی اصغر شریفی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته حج اظهار داشت: امسال از استان یزد هزار و 645 نفر به حج تمتع اعزام می‌شوند که از این تعداد 768 نفر مرد و 887 نفر زن هستند.

وی افزود: این افراد در قالب 11 کاروان از هفتم تا نهم مهرماه به مدت سه روز با پنج پرواز به فرودگاه جده منتقل خواهند شد.

شریفی عنوان کرد: جوان‌ترین زائر حج تمتع امسال از استان یزد دختر 15 ساله و مسن‌ترین آنها یک بانوی 87 ساله از شهرستان ابرکوه است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور تسریع در اعزام زائران و تسهیل امور حجاج در حج امسال بیان کرد: کار ثبت‌نام‌ها، معاینات پزشکی، پذیرش عوامل اجرایی و ... انجام شده و در حال حاضر گذرنامه‌های زوار به سفارتخانه تحویل داده شده تا ویزا برای آنها صادر شود.

شریفی خاطرنشان کرد: کار قراردادهای بیمه‌ای حجاج نیز انجام و قرارداد با بیمه ایران منعقد شده و حجاج استان یزد از دو روز مانده به پرواز تا دو هفته بعد از بازگشت خود از مناسک حج، زیر پوشش بیمه درمان،‌ عمر، حوادث و بار هستند و نسبت به بیمه تکمیلی نیز باید خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 2هزار و 30 زائر از استان یزد عازم مناسک حج شدند، افزود: امسال این میزان حدود 20 درصد کاهش داشته است که این میزان کاهش در کل کشور صورت گرفته است.

شریفی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است در کل کشور به ازای هر یک میلیون نفر هزار زائر برای اعزام به حج تمتع پذیرش شوند که این میزان معادل 10 درصد جمعیت هر استان است و در استان یزد نیز با توجه به جمعیت یک میلیون و 70 هزار نفری، هزار و 645 نفر به حج تمتع 91 اعزام می‌شوند.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به برنامه‌های هفته حج یادآور شد: از اول ذی‌القعده به مدت یک هفته مصادف با 28 شهریور تا دوم مهرماه سال جاری به عنوان هفته حج نامگذاری شده که در این هفته برنامه‌های متعددی از سوی حج و زیارت استان یزد اجرا خواهد شد.

شریفی، مهم‌ترین برنامه این هفته را گردهمایی بزرگ زائران حج تمتع امسال در روز جمعه 31 شهریورماه جاری در ورزشگاه نصرت آباد اعلام کرد و افزود: در این گردهمایی مناسک حج به صورت نمادین اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: در کنار برگزاری این مراسم، برای نخستین بار در استان یزد و در سطح کشور، غرفه سوغات دایر می‌شود و 20 غرفه به منظور تهیه سوغات زوار و جلوگیری از خروج ارز از کشور در حاشیه گردهمایی زوار دایر می‌شود.

شریفی، برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد برای کاروان‌ها، دست‌اندرکاران حج، پزشکان و ... خبر داد و افزود: برای زائران تاکنون هفت جلسه آموزشی توسط کاروان‌ها برگزار شده و چهار جلسه آموزشی توجیهی نیز برای زائران تحصیلکرده استان یزد برگزار شده است.

وی «حج و عزت اسلامی»، «حج و مسئولیت اسلامی»، «حج، خودسازی، مقاومت»، «حج، مقام و منزلت زن»، «حج و ولایت و رهبری»، «حج و بیداری اسلامی» و «حج بهداشت و سلامت» را از عناوین برنامه‌های هفته حج اعلام کرد.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام 21 هزار و 30 زائر به حج عمره با 157 گروه و 77 پرواز از 11 بهمن ماه سال گذشته تا 27 تیرماه سال جاری خبر داد.

وی همچنین از اعزام 39 هزار و 745 نفر به عتبات عالیات در سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته هفته‌ای یک پرواز از یزد به بغداد صورت می‌گرفت که از اواخر مردادماه سال جاری، تعداد پروازهای یزد و بغداد افزایش یافت و دو پرواز در هر هفته صورت می‌گیرد.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود از اخذ مجوز دانشکده علمی و کاربردی خبر داد و افزود: امسال 50 نفر جذب این دانشگاه شده‌اند و در پودمان اول 38 نفر و در پودمان دوم 50  نفر مشغول به تحصیل داریم.

وی اظهار امیدواری کرد: در بهمن ماه امسال بتوانیم با اخذ مجوز کارشناسی، 70 دانشجو نیز در این مقطع جذب کنیم.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول