اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرحج و زیارت کردستان خبر داد

برگزاری 10 جلسه آموزشی توجیهی برای زائران کردستانی

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت استان کردستان از برگزاری 10 جلسه آموزشی توجیهی برای زائران حج تمتع این استان خبر داد و گفت: تاکنون هفت جلسه از این تعداد برگزار شده است.

برگزاری 10 جلسه آموزشی توجیهی برای زائران کردستانی

سالار عرفانی‌نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی شامل احکام و اعمال مناسک حج، آشنایی با اماکن مقدس مکه و مدینه و آشنایی با قوانین و مقررات کشور میزبان عربستان است.

وی همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشت فردی و گروهی، آشنایی با قوانین و مقررات فرودگاهی و آموزش اعمال و مناسک حج به صورت نمادین را از دیگر دوره‌های آموزشی ویژه حجاج کردستانی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اعزام زائران استان از نیمه دوم مهرماه و از ایستگاه پروازی فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه به عربستان انجام می‌گیرد.

مدیر حج و زیارت استان کردستان بیان کرد: همچنین به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر زائران در طول سفر معنوی در هر کاروان شورایی با عنوان شورای فرهنگی مرکب از روحانی معینه، معاون پزشک و رابطینی از زائرانی که دارای توانمندی خاص هستند تشکیل شده و در طول سفر به اجرای یکسری برنامه‌های متنوع جذاب و مراسم معنوی و فرهنگی می‌پردازند.

عرفانی‌نسب تعداد زائران حج تمتع امسال را 702 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 375 نفر خانم و 327 نفر آقا هستند و کار سازماندهی و ارسال گذرنامه‌های زائران برای اخذ رویداد انجام شده است.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: هتل‌های محل اسکان زائران در عربستان مشخص شده و خوشبختانه با عنایت مسئولان سازمان حج و زیارت، هتل‌های زائران استان در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه نزدیک به مدینه‌النبی و مسجدالحرام قرار گرفته است.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول