اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجلیل از مقام آیت‌الله سبحانی در همایش کتاب سال حوزه

برترین‌های سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و طی آن از شخصیت‌های برتر حوزوی شامل نویسندگان، مترجمان و ناشران برتر کتاب‌های حوزوی تجلیل شد.

برترین‌های سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

در این همایش که جمعی از نویسندگان، محققان و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی حضور داشتند، آیت الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نزدیک به هزار اثر حوزوی در سال گذشته منتشر شده است، گفت: بیشتر این کتاب‌ها در رابطه با موضوعات مورد ابتلای حوزه‌های علمیه و عموم مردم هستند.

حجت الاسلام مهدی حقی دبیر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه، سخنران دیگر این همایش بود که ضمن ارائه گزارشی از تعداد آثار و دیگر اطلاعات مربوط به سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: چشم بسیاری از مردم جهان برای حل مسائل پیش رو به آثار علمای دینی دوخته شده است.

در ادامه آیت‌الله رضا استادی امام جمعه قم نیز به سخنرانی پرداخت و با تاکید بر آسیب شناسی تالیفات حوزوی گفت: در گذشته نیاز مراکز حوزوی و عموم افراد جامعه با تالیفات متعددی برطرف می‌شد اما امروزه کمبودهایی در این خصوص احساس می‌شود ضمن اینکه در رابطه با نشر آثار ضعیف نیز باید تدابیری اندیشیده شود.

تجلیل از شخصیت‌های برتر حوزوی و نیز نویسندگان و مترجمان آثار برگزیده، پایان بخش برنامه‌های سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه بود که در این خصوص از آیت‌الله جعفر سبحانی و آیت الله سید مهدی موسوی الخرسان به دلیل یک عمر فعالیت در عرصه تالیف کتاب‌های حوزوی تقدیر شد.

آیت الله علوی بروجردی به عنوان کتابخانه دار نمونه، حجت الاسلام سید محمود مرعشی به عنوان سنگربان میراث جاودان اهل بیت(ع) و عبدالحسین حائری به دلیل 60 سال فعالیت در زمینه فهرست نویسی از دیگر افرادی بودند که با اهدای لوح تقدیر از زحمات آنها تقدیر شد.

در ادامه نیز 17 نفر از نویسندگان و مترجمان کتاب‌های حوزوی به عنوان صاحبان آثار برگزیده و 14 نفر به عنوان مولفان آثار شایسته تقدیر، لوح تقدیر و هدایای خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول