اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه:

900 اثر به دبیرخانه کتاب سال حوزه ارسال شده است

خبرگزاری فارس: دبیر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه از ارسال 900 اثر به دبیرخانه کتاب سال حوزه و رده‌بندی در گروه‌های علمی خبر داد.

900 اثر به دبیرخانه کتاب سال حوزه ارسال شده است
حجت‌الاسلام مهدی حقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: 900 اثر از سوی طلاب و استادان حوزه به دبیرخانه همایش ارسال شد و اکنون در 15 گروه علمی مرتبط رده‌بندی شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: تفسیر و علوم قرآن، حدیث، فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، فقه و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی از گروه‌هایی است که آثار در آنها طبقه‌بندی می‌شوند.
دبیر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه دو مرحله داوری در زمینه آثار صورت می‌گیرد، گفت: ارزیابی مقدماتی اجمالی نخستین مرحله بوده و تا پایان مهر ماه آثار بررسی و آثار واجد شرایط وارد ارزیابی تفصیلی می‌شوند.
وی از پایان ارزیابی تفصیلی آثار تا پایان آذر ماه خبر داد و عنوان کرد: محدودیتی در تعداد آثار انتخابی وجود ندارد و هر اثری در صورت احراز امتیاز لازم بر اساس آیین‌نامه همایش به عنوان اثر برگزیده و شایسته تقدیر معرفی می‌شود.
حقی با اشاره به تفاوت گروه‌های داوری در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: سال گذشته برای هر گروه یک رئیس گروه داوری داشتیم و امسال برای اعتباربخشی برای هر گروه یک گروه علمی داوری انتخاب شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال شورای علمی به جای دبیر علمی متشکل از شورای هفت نفره از استادان و صاحب‌نظران حوزوی انتخاب شده است.
دبیر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه همایش کتاب سال حوزه به منظور تشویق و معرفی نویسندگان برگزار می‌شود، بیان کرد: ارتقای سطح کیفی آثار در همایش نشان می‌دهد که برگزاری این همایش در تولید دانش در حوزه موثر بوده و کتاب‌هایی که به همایش می‌رسد سال به سال از کیفیت بالاتری برخوردار است.
وی عنوان کرد: مراجع و بزرگان طراز اول حوزه همچنین آثار خود را به همایش ارسال کرده و در رقابت‌ها به طور رسمی شرکت می‌کنند.
حقی با اشاره به دیگر تمایزات همایش کتاب سال امسال نسبت به سال گذشته گفت: امسال توجه ویژه‌ای به حوزه نجف صورت گرفته و مجموعه آثار این حوزه شناسایی و گردآوری شده تا رقابت‌ها به صورت مقایسه‌ای بین حوزه علمیه قم و نجف صورت گیرد که این امر در تکاپوی علمی دو حوزه موثر خواهد بود. 
وی خاطرنشان کرد: سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه با حضور استادان و طلاب حوزه اواخر بهمن ماه برگزار و زمان دقیق و سخنرانان این همایش متعاقبا اعلام می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول