اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی:

کتاب سال حوزه گامی برای تحقق فرمایشات رهبری است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: رهبری بر روی مسئله تشویق مولفان و نویسندگان حوزوی تاکید فراوانی داشتند و این همایش نیز به منظور اجرای منویات رهبری اقدام به ارزیابی دقیق و انتخاب آثار برگزیده کرده است.

کتاب سال حوزه گامی برای تحقق فرمایشات رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله مرتضی مقتدایی در سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه که پیش از ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار کرد: همایش کتاب سال حوزه به منظور تشویق و ترغیب نویسندگان و ارج نهادن به مقام علم و دانش و نیز دانشمندان حوزوی برگزار شده است.

وی با اشاره به آمادگی محققان حوزوی برای پژوهش در زمینه علوم اسلامی و حوزوی افزود: فعالیت‌های این افراد موجب رشد علمی خود آنها و نیز مجموعه‌ حوزه‌های علمیه خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: تکریم مقام علم و دانشمندان وظیفه‌ای همگانی است به همین دلیل یکی از اهداف این همایش همین مسئله تلقی می‌شود.

وی با اشاره به مراحل ارزیابی کتاب‌ها برای انتخاب آثار برگزیده ابراز کرد: این کار توسط کارشناسان خبره و اختصاص امتیاز به آثار برگزیده صورت گرفته است.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجه کتاب‌های رسیده به دبیرخانه انتخاب کتاب سال حوزه بوده‌ایم و امسال نیز 924 عنوان کتاب در قالب هزار و 77 جلد به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که بیشتر آنها شامل موضوعات مورد ابتلای حوزه‌های علمیه و جامعه بوده و مراکز پژوهشی بسیاری به اینگونه آثار نیاز دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سفر به قم و بازدید ایشان از حوزه علمیه افزود: رهبری بر روی مسئله تشویق مولفان و نویسندگان حوزوی به ویژه کسانی که به عنوان نخبگان و محصلان برتر شناخته خواهند شد تاکید فراوانی فرمودند و این همایش نیز به منظور اجرای منویات رهبری اقدام به ارزیابی دقیق و انتخاب آثار برگزیده کرده است.

وی ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: گروه‌های داوری دقت زیادی در کار خود داشته و این امر موجب اطمینان صد در صدی به انتخاب‌های آنها می‌شود ضمن اینکه شورای داوری متشکل از هفت نفر از علمای حوزوی نیز بر کار آنها نظارت داشته و نتایج حاصله را به دقت مورد بررسی قرار داده‌اند.

آیت‌الله مقتدایی گفت: همه دست اندرکاران برگزاری همایش کتاب سال حوزه تمام تلاش خود را در راستای بالندگی حوزه‌های علمیه به کار گرفته‌اند و امیدواریم زحمات آنها مورد رضای پروردگار و امام عصر(عج) قرار گیرد.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول