اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه خبر داد

شرکت 105 نویسنده غیرایرانی در جشنواره کتاب سال حوزه

خبرگزاری فارس: دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه از شرکت 105 نفر نویسنده غیرایرانی در جشنواره کتاب سال حوزه خبر داد.

شرکت 105 نویسنده غیرایرانی در جشنواره کتاب سال حوزه
حجت‌الاسلام مهدی حقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ارسال 861 اثر به دبیرخانه کتاب سال حوزه اظهار کرد: 841 نفر از ارسال‌کنندگان آثار آقا و 20 نفر از ارسال‌کنندگان خانم بوده که از این تعداد 105 نفر نویسندگان غیر ایرانی بودند.
وی با بیان اینکه 741 اثر به زبان فارسی و 120 اثر به سایر زبان‌ها به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت: این آثار در 15 گروه علمی مانند تفسیر و علوم قرآن، حدیث و رجال، حقوق و علوم سیاسی، فلسفه و کلام تقسیم‌بندی شده و به داوری اجمالی پرداخته می‌شود.
دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، فقه و اصول، علوم تربیتی و روانشناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی را از دیگر گروه‌های آثار همایش ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون آثار مراحل پایانی داوری را سپری می‌کنند و آثاری که امتیاز لازم را کسب کنند به شورای علمی ارائه می‌شوند.
حقی ادامه داد: شورای علمی متشکل از یک هیئت هفت نفره بوده که نسبت به آثاری که امتیاز بالایی به دست آورده‌اند ارزیابی مجدد انجام داده و سپس برندگان نهایی را معرفی می‌کنند.
وی به تفاوت برنامه‌های اجرایی جشنواره سال جاری نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: مجموعه آثار برگزیده همایش کتاب سال حوزه سال گذشته برای 700 نفر از صاحب‌نظران و اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی کشور ارسال می‌شود تا در جریان میزان کیفیت و آخرین دستاوردهای همایش قرار گیرند.
دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه یادآور شد: محدودیتی در تعداد آثار انتخاب شده از سوی داوران وجود ندارد و هر اثر در صورت احراز امتیاز لازم بر اساس آئین‌نامه همایش به عنوان اثر برگزیده و شایسته تقدیر معرفی می‌شود.
سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه 27 بهمن ماه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) واقع در میدان معلم برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول