اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه خبر داد

راهیابی 280 اثر به مرحله دوم ارزیابی کتاب سال حوزه

خبرگزاری فارس: دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه از راه‌یابی 280 اثر به مرحله دوم ارزیابی سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه خبر داد.

راهیابی 280 اثر به مرحله دوم ارزیابی کتاب سال حوزه
حجت‌الاسلام مهدی حقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه اظهار داشت: همایش کتاب سال حوزه فرصتی برای رقابت سالم علمی بوده و زمینه‌ای برای رقابت علمی بین نویسندگان کتاب و پایان‌نامه‌های حوزوی بین فضلای عالی حوزه فراهم می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های حوزه نجف با اهتمام بیشتر به برنامه سال جاری مورد توجه قرار گرفته و رقابت بین حوزه قم و نجف را جدی‌تر می‌کند.
دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه با بیان اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه همایش در 15 گروه دسته‌بندی می‌شوند، گفت: تفسیر و علوم قرآن، حدیث، فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، فقه و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی از گروه‌هایی است که آثار در آنها طبقه‌بندی می‌شوند.
وی با اشاره به فرآیند داوری آثار گفت: ابتدا آثار در گروه‌های 15 گانه دسته‌بندی می‌شوند و سپس مورد داوری اجمالی قرار می‌گیرند.
حقی خاطرنشان کرد: کسانی‌ که حدنصاب لازم از این مرحله داوری را کسب کنند به ارزیابی دوم ورود پیدا می‌کنند که در این مرحله دو تا سه داور هر کتاب را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و آثاری که حد نصاب لازم را کسب کنند به شورای علمی واگذار می‌شوند.
وی عنوان داشت: نویسندگان طراز اول و مراجع تقلید در این همایش شرکت کرده و اندیشمندانی از کشورهای خارجی در این همایش حضور دارند.
دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه تصریح کرد: 900 اثر در سال جاری به دبیرخانه ارسال شد که از این میزان 280 اثر به ارزیابی مرحله دوم ورود پیدا کردند.
وی ادامه داد: شورای علمی متشکل از هیئت هفت نفره، نسبت به آثاری که امتیاز بالایی به دست آورده‌اند ارزیابی مجدد را انجام داده و سپس برندگان نهایی را معرفی می‌کنند.
حقی با اشاره به تفاوت جشنواره سال جاری نسبت به سال‌های گذشته گفت: مجموعه آثار برگزیده همایش سال گذشته برای 700 نفر از صاحب‌نظران و اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی کشور معرفی می‌شوند و کتاب‌های مورد نظر به صورت اهدایی در اختیار آنها قرار می‌گیرند.
وی یادآور شد: محدودیتی در تعداد آثار انتخاب شده از سوی داوران وجود ندارد و هر اثر در صورت احراز امتیاز لازم بر اساس آئین‌نامه همایش به عنوان اثر برگزیده و شایسته تقدیر معرفی می‌شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول