اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار اهواز:

«جزیره شادی» پارک خانواده شد

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهردار اهواز از تبدیل جزیره شادی به پارک خانواده خبر داد.

«جزیره شادی» پارک خانواده شد

علیرضا عالی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز گفت: جزیره شادی که بعد از بازسازی و بهسازی توسط شهرداری از ابتدای امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود، مختص خانواده‌ها شده است.

وی افزود: به همین منظور 30 وسیله بازی جدید از جمله کوه یخی، دوچرخه، چهارچرخه و قطار در این پارک راه‌اندازی و دو سری وسایل ورزشی نیز نصب شده است.

به گفته وی، این وسایل بازی که از خارج کشور وارد شده‌اند، مشابه پارک ساحلی 42 هکتاری هستند و در تمام آنها ضوابط استاندارد رعایت شده است.

عالی‌پور دلیل تبدیل این محل به پارک خانواده را کمبود فضاهای ویژه خانواده‌ها در اهواز، افزایش عمر تجهیزات و امکان کنترل ترددها عنوان کرد.

معاون شهردار اهواز همچنین در مورد پروژه اجرایی نشده پارک بانوان گفت: محل‌های جانمایی شده برای پارک بانوان نامناسب بوده یا چون نخلستان تحقیقاتی اهواز با مخالفت روبه‌رو شده، به همین دلیل اجرای این طرح با تأخیر مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری به صورت جدی در حال پیگیری این طرح و تأمین زمین مورد نیاز است.

بر اساس این گزارش، پارک جزیره شادی یکی از جزایر کارون در مقطع اهواز است که بیش از 15 سال پیش به عنوان پارک استفاده می‌شد و با بروز مشکلاتی متروکه ماند. این جزیره در سال 82 قرار بود به موزه آب تبدیل شود اما این ایده در سال 88 متوقف ماند و برای احداث موزه منطقه‌ای به میراث فرهنگی استان تحویل داده شد. این جزیره در سال 1350 تنها 10 متر مربع مساحت داشته که بر اثر بی‌توجهی و عدم لایروبی رودخانه کارون در حال حاضر بیش از 13 هکتار افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول