اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور دام اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تولید 1600 تن پشم گوسفند در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون امور دام اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید بیش از هزار و 600 تن پشم گوسفند در این استان خبر داد.

تولید 1600 تن پشم گوسفند در چهارمحال و بختیاری

برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با ادامه پشم‌چینی گوسفندان در این استان تاکنون هزار و 300 تن پشم میش و قوچ و 300 تن پشم بره در این استان چیده شده است.

وی با بیان اینکه امسال 600 هزار کیلوگرم مو نیز از بزهای این استان چیده شد، گفت: از موهای بز برای تولید خورجین و سیاه چادر استفاده می‎شود که سیاه چادرهای تولید شده با موی بز بسیار خنک است.

هیبتیان با اشاره به تولیدات حاصل از پشم گوسفندان، گفت: از پشم گوسفندان برای تولید قالی، نمد، خورجین و سایر دست‌بافت‌های عشایری استفاده می‌کنند.

معاون امور دام اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این کار علاوه بر صرفه اقتصادی ضریب ایمنی گوسفندان را در حین کوچ به دلیل کاهش وزن بالا می‌برد. 

هیبتیان با اشاره به تعداد یک میلیون و 600 هزار دام سبک در این استان، گفت: نیمی از پشم چیده‌ شده دام سبک این استان به خارج از استان صادر و بقیه برای تولید دست‌بافت‌های داخلی استفاده می‌شود.

وی پشم، روغن، گوشت، کشک، شیر و صنایع دستی را از جمله تولیدات عشایر استان برشمرد و گفت: عشایر به‎ عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان و مولدان بخش کشاورزی و به‌ویژه دامداری این استان شناخته شده و باید از آنان حمایت شود.

هیبتیان ادامه داد: در سال‎جاری پدیده خشکسالی بر این استان حاکم شده و این مهم عشایر این استان را دچار آسیب جدی کرده است. 

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول