اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تلاقی نژاد گوسفند رومانوف با گوسفند لری بختیاری در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تلاقی نژاد گوسفند رومانوف با گوسفند لری بختیاری در این استان خبر داد.

تلاقی نژاد گوسفند رومانوف با گوسفند لری بختیاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز هیبتیان بعدازظهر امروز در نشست با دامداران این استان اظهار داشت: برای نخستین بار در استان چهارمحال و بختیاری به منظور اصلاح نژاد و تولید گوشت با کیفیت، افزایش ضریب تبدیل علوفه به گوشت، افزایش راندمان تولید، کاهش تولید چربی و در نهایت ایجاد صرفه اقتصادی در نگهداری گوسفند، تلاقی نژاد گوسفند رومانوف و پاکستانی با گوسفند لری بختیاری برای نخستین بار این استان انجام گرفت.

وی با اشاره به شروع این طرح در شهرستان‌های شهرکرد، کیار، کوهرنگ و فارسان افزود: برای اهمیت اجرای این طرح، آموزش‌های لازم صورت گرفته و برای انجام این اقدام ابتکاری در این استان تعداد 600 رأس میش لری بختیاری با عملیات تزریق هورمون و اسفنج گذاری آماده عمل لاپاراسکوپی شده‌اند.

هیبتیان بیان داشت: در عمل لاپاراسکوپی، اسپرم قوچ نژاد رومانوف و پاکستانی که نژادی درشت و با چربی کم است بر روی میش منتخب لری بختیاری انتقال داده می‌شود که منجر به تولید نژاد مشترک بختیاری رومانوف و بختیاری پاکستانی خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سه شیوه گوسفند داری عشایری، استفاده از مرتع و مزرعه و نگهداری دام در محیط بسته گفت: در روش تلاقی با نگهداری دام در سیستم بسته سعی بر این است که فشار دام در مرتع را کاهش داده و بتوانیم در حفظ و نگهبانی از مراتع استان قدمی مناسب برداریم.

وی لذعان داشت: امیدوارم با ترویج اجرای این طرح در بین دامداران این استان بتوانیم با کاهش تولید دنبه و افزایش تولید گوشت و بهبود راندمان تولید، نژادی حاصل کنیم که صرفه اقتصادی برای دامدار در سیستم نگهداری بسته و نیمه بسته داشته باشد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول