اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سال تحصیلی جدید

24 پروژه آموزشی در استان قم افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی مدارس استان قم از تحویل 24 پروژه آموزشی در استان قم در ابتدای مهر ماه خبر داد.

24 پروژه آموزشی در استان قم افتتاح می‌شود

سید مهدی حائری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره پروژه‌هایی که در ابتدای مهر ماه امسال به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود اظهار کرد: این پروژه‌ها در راستای افزایش سرانه فضای آموزشی در استان قم در ابتدای مهر ماه 24 پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به پیگیری 36 پروژه در تابستان امسال توسط اداره‌کل نوسازی مدارس استان قم ادامه داد: این 36 پروژه شامل 251 کلاس درس می‌شود که برای استفاده در سال تحصیلی جاری در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در مجموع 51 هزار متر زیربنا دارند، تصریح کرد: از این تعداد 12 پروژه در هفته دولت افتتاح شد و 24 پروژه دیگر برای اول مهر به آموزش و پرورش استان قم تحویل داده خواهد شد.

وی گفت: بخشی از این پروژه‌ها در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان قم تامین بودجه شده و بخشی دیگر نیز از بودجه‌های استانی تامین اعتبار شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم خاطر نشان کرد: قسمتی از پروژه‌هایی که برای اول مهر ماه آماده شده احداث کلاس‌ها و مدارس جدید بوده و قسمتی نیز به تخریب و بازسازی مدارس موجود اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: تخریب و بازسازی دبستان شیخ طوسی به منظور استفاده بهتر از محیط این مدرسه و بهبود فضای آموزشی در آن از جمله پروژه‌هایی است که توسط اداره‌کل نوسازی مدارس انجام شده و در ابتدای مهر ماه به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

حائری اضافه کرد: مدارس هاجر، شیخ ربیعی و ایزدی از دیگر مدارسی هستند که برای اول مهر ماه سال جاری آماده‌سازی شده‌اند.

وی با اشاره به عملکرد اداره‌کل نوسازی مدارس در استان قم ادامه داد: در استان قم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 145 مدرسه وجود داشت، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی 600 مدرسه در استان قم برای تحصیل دانش‌آموزان احداث شده است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول