اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

تقدس‌زدایی حربه کثیف لیبرالیسم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اردبیل گفت: استکبار جهانی و لیبرالیسم با حربه کثیف تقدس‌زدایی به جنگ اسلام و مسلمانان آمده اما در این حرکت بی‌سرانجام خود شکست می‌خورد.

تقدس‌زدایی حربه کثیف لیبرالیسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: غرب در یک حرکت بی‌سابقه اهانت به مقدسات مسلمانان را اعم از قرآن کریم و نبی مکرم اسلام در دستور کار خود قرار داده و با این حرکت سعی می‌کند قلب مسلمانان را جریحه‌دار کند.

وی با یادآوری اینکه از نگاه قرآن کریم هدایت و رهنمود انبیای الهی و پیامبر مکرم اسلام عنصر و عامل اصلی هدایت جامعه است، تصریح کرد: هر چند در طول تاریخ عده‌ای سعی کردند رسالت پیامبران را به تمسخر گرفته و با نسخه مادی‌گرایی بشر را در ضلالت و گمراهی بیندازند اما هیچ وقت حقیقت انسانی پنهان نمانده و خود دشمنان در نهایت حسرت و شکست واقعی میدان را خالی کردند.

فروغی خاطر نشان کرد: آنهایی که رحمت‌ للعالمین را با عظمت و شکوه خاص نگاه نمی‌کنند و نسبت به این حقیقت کور و عمی هستند باید به صراحت گفت که امروز نور نبی مکرم اسلام جهان را فرا گرفته و دیگر انحراف و خاموشی در این مسیر وجود ندارد.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به قوانین و قاعده قرآن به عنوان چراغ راهنما و هدایت بشریت اضافه کرد: دشمنان امروز در نهایت کینه و کج‌اندیشی واقعی سعی می‌کنند حقیقت اسلام را وارونه جلوه داده و تمام بشریت را به سمت کفر و الحاد سوق دهند که در همین راستا تقدس‌زدایی محور حرکت لیبرالیسم و صهیونیسم است.

وی با بیان اینکه اسلام به مانند مسیحیت و سایر ادیان نیست که با این اقدامات سکوت کرده و منطق و دلیلی برای حقانیت خود نداشته باشند، بیان کرد: هر چند نظام غرب سعی می‌کند انبیای الهی و رسولان حقیقی را نادیده گرفته و با این حرکت به ادیان دیگر ضربه وارد کند اما این مسئله در قبال دین اسلام که امروز با منطق و دلیل قلب‌ها را تسخیر کرده است، معنا ندارد چراکه آنها با حیله‌گری و تبلیغات مسموم نمی‌توانند در جهان اسلام تقدس‌زدایی کنند.

امام جمعه موقت اردبیل آتش زدن قرآن کریم و اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) را نتیجه بی‌خردی و کوته فکری سردمداران غرب و برخی از عوامل آنها توصیف کرد و ادامه داد: اگر آنها توانستند روزی قدسیت را از ما بگیرند پیروز میدان هستند چراکه در آن روز قادر می‌باشند تمام سرمایه‌های ما را به باد فنا داده و نسبت به آن دهن‌کجی کنند.

فروغی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما سخن سید حسن نصرالله را که یک صدا با مردم لبنان فریاد می‌زدند «ما هر چه داریم فدای نبی مکرم اسلام باد» ندا بر می‌آوریم که تمام عالم اسلام فدای پیامبر نور و رحمت باد که همه شرافت و زندگی آبرومند بشریت مدیون آن حضرت است.

برخورد نکردن با سلمان رشدی زمینه این همه گستاخی است

به گزارش فارس، وی در ادامه خطبه‌های نماز با ابراز خرسندی از اقدام مناسب آموزش و پرورش در روز بازگشایی مدارس در همنوایی با امت حزب‌الله برای محکومیت اهانت به ساحت پیامبر (ص) گفت: فردا بیش از 12 میلیون نوجوان و جوان این کشور لبیک یا رسول‌الله سر می‌دهند و امیدواریم همنوا با ملت ایران در تمام ممالک اسلامی یک میلیارد و 300 مسلمان فریاد لبیک یا رسول‌الله سر دهند تا با این فریاد کاخ استبداد به لرزه درآید.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر زمانی که امام راحل فتوای کشته شدن سلمان رشدی را صادر کرد همه امت اسلامی واحد و یکپارچه حرکت می‌کردند دیگر امروز شاهد چنین گستاخی نظام استکباری نبودیم.

رئیس جمهور آذربایجان صلاحیت رهبری امت اسلامی را ندارد

فروغی در بخش دیگری از سخنان خود به حرکت بی‌شرمانه دولت آذربایجان در ایجاد محدودیت برای مسلمانان این کشور در محکومیت اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام تصریح کرد: رئیس جمهور بی‌شرم آذربایجان جوانان این کشور را ماه‌ها است با ادعای توهین به پدرش زندانی کرده است در حالی که به مردم آذربایجان اجازه نمی‌دهد توهین‌کنندگان به ساحت نبی مکرم اسلام را محکوم کنند.

خطیب جمعه اردبیل از الهام علی‌اف به عنوان نوکر امپریالیسم، آمریکا و صهیونیسم یاد کرد و اظهار داشت: این رئیس جمهور بی‌لیاقت هیچ اختیاری از خود ندارد و نباید به خود اجازه دهد در کشور مسلمان رهبری امت اسلامی را عهده‌دار شود و به یقین پایه‌های حکومت او نیز هر روز بیشتر از قبل متزلزل‌تر می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هویت و شناسنامه امت اسلامی حرمت به نبی مکرم اسلام است و مسلمانان هیچ وقت اهانت به ساحت قرآن و پیامبر (ص) و ائمه اطهار را بر نمی‌تابند و همیشه این جسارت را محکوم می‌کنند.

استکبار از فرهنگ جهاد و شهادت ما به لرزه افتاده است

فروغی به ترس واقعی استکبار از جهان اسلام و بیداری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: این مقاومت و بیداری در سایه فرهنگ دفاع مقدس به تمام ملت‌های جهان رسوخ پیدا کرده است و ما وظیفه داریم بیشتر از گذشته فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس خود را منتشر کنیم.

وی در ادامه سخنان خود ماهیت فرهنگ دفاع مقدس را زنده بودن جامعه در سایه شهادت و جهاد توصیف کرد و بیان داشت: جامعه‌ای که حماسه نداشته باشد جامعه مرده است و این جهاد و شهادت است که به جامعه حی و حیات می‌بخشد.

امام جمعه موقت اردبیل با بیان اینکه ما در سایه صدور ارزش‌های دفاع مقدس می‌توانیم امنیت دنیا را تأمین کرده و بلاد اسلامی را از فرهنگ تهاجم واکسینه کنیم، خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ جهاد و شهادت در تمام عالم به معنای واقعی پیاده شود جهان‌خواران کوچک‌ترین طمعی علیه امت اسلامی نخواهند داشت.

فروغی به هیاهوی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی علیه امت اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: دشمن برای فتح تمام سنگرهای ظاهری و باطنی جهان اسلام سعی می‌کند و در این زمینه در نهایت عجز و ناتوانی به توهین و افترا روی آورده است.

وی گفت: آرمان دفاع مقدس ما برای استقرار جامعه عدالت‌محور امام عصر (عج) باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که این انقلاب مقدمه انتظار و ظهور حضرت مهدی (عج) است و ما با تقدس و حفظ ارزش‌ها است که می‌توانیم زنده باشیم و آن حضرت را در برقراری حکومت عادلانه یاری کنیم.

فروغی در ادامه افزود: دشمن از همه اقدامات خود مأیوس شده و این بار سعی می‌کند فرهنگ جهاد و شهادت و ولایت‌مداری را از جامعه ما بردارد تا ما را دچار روزمرگی کرده و رو به انزوا سوق دهد اما با بصیرت ملت هرگز در این اقدام موفق نمی‌شود.

اصلاح جامعه بشری در دستان آموزش و پرورش است

امام جمعه موقت اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تقوا و دینداری را نتیجه مراقبت در اعمال و اهتمام به فقه اصغر، اوسط و اکبر توصیف کرد و اظهار داشت: فقه کوچک انجام فرایض الهی، فقه اوسط توجه به اخلاقیات و فقه اکبر نیز شناخت معارف توحیدی است.

این معلم اخلاق در ادامه سخنان خود از عقل و ایمان به عنوان دو سرمایه نجات انسان از گناه و معاصی یاد کرد و ادامه داد:‌ انسان در سایه عقل و تکیه بر ایمان می‌تواند از رجس، کفر و معصیت و زشتی اخلاق دور باشد و با تبدیل علم به عمل از سلاخی جامعه ممانعت کند.

وی حقیقت دین را در تقوا و پرهیزگاری و دیانت توصیف کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تربیتی می‌تواند انسان‌هایی را تربیت کند که مجهز به عقل و ایمان بوده و از رجس و گناه دور باشند و طاهر و پاک زندگی کنند.

فروغی در ادامه خطبه‌های نماز تصریح کرد: امیدواریم آموزش و پرورش با شروع سال تحصیلی جدید و با شاخص اخلاق و معرفت دانش‌آموزان متعهد و معتقد را تربیت و تحویل جامعه دهد تا خطرات و آسیب‌ها به حداقل برسد.

وی در پایان خطبه‌های نماز مدال تقوا را مدال ارزشمند برای هر انسان آزاده توصیف کرد و گفت: در گذرگاه دنیا به آخرت پول، مقام، پست و... کالای قاچاق است که حق ورود به آنها داده نمی‌شود در حالی که انسان با قلب سلیم خود می‌تواند در آن دنیا بهترین پاداش را دریافت کند.

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نمازگزاران بارها لبیک یا رسول‌الله را با امام جمعه موقت اردبیل سر داده و از دشمنان اهانت‌کننده به ساحت پیامبر قدسی بیزاری جستند.

انتهای پیام/ خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول