اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دوران دفاع مقدس تضمین‌کننده آینده درخشان ملت ایران شد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: هشت سال دفاع مقدس تضمین‌کننده آینده کشور شد تا با بهره‌گیری از تجربیاتی که در این دوران به دست آوردیم بتوانیم در آینده به رشد و تعالی بیشتری دست یابیم.

دوران دفاع مقدس تضمین‌کننده آینده درخشان ملت ایران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: باید بکوشیم تا با کسب تقوا برای رسیدن به اوج رستگاری و قله‌های پیروزی خود را آماده کنیم.

وی با اشاره به آیات 12 و 13 سوره مبارکه حجرات، افزود: خداوند در این آیات شریفه مومنان را از اعمال زشت و ناپسندی چون غیبت، سوء ظن و تجسس در امور دیگران نهی و بر ضرورت پالایش جامعه اسلامی از این زشتی‌ها و پلیدی‌ها تاکید کرده است.

نکونام تصریح کرد: خداوند در این آیه شریفه یک دستورالعمل اخلاقی مهم برای مومنان قرار داده و به آن‌ها خطاب می‌کند مراقب باشند نسبت به یکدیگر بد گمان نشده، غیبت یکدیگر را نکرده و در امور دیگران تجسس و کنجکاوی نکنند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه تقوا و پرهیزکاری افراد را از ارتکاب به گناه باز می‌دارد، افزود: انسان مومن کسی است که هم قبل از ارتکاب گناه و هم بعد از آن تقوا پیشه کند.

نکونام تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا تقوا به معنای واقعی بر ما حاکم شود و در لحظه لحظه‌های زندگی جاری و ساری باشد.

وی در ادامه با اشاره به هتک حرمت پیامبر اسلام(ص) از سوی جهان استکبار، گفت: دشمنان اسلام با جسارت و هتاکی کردن به ساحت مقدس پیامبر(ص) سعی داشتند جهان را نسبت به اسلام بدبین و روی‌گردان کنند، این در حالی است که این امر نتیجه عکس داده و اسلام و مسلمانان کانون توجه جهانیان شده است.

نکونام افزود: این اقدام استکباری سبب شده تا غیرت اسلامی مسلمانان خود را به خوبی در صحنه نشان دهد و موجی از مخالفت‌ها و اعتراضات را متوجه دنیای غرب کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت مقابله با اقدامات جنایتکارانه و غیرانسانی آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد و افزود: جواب هتاکی را نباید با هتاکی داد اما باید به گونه‌ای نرم انتقام توهین به مقدسات خود را از این مستکبران گرفت.

نکونام با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آن را سند افتخار ملت ایران دانست و اظهار داشت: 31 شهریور یادآور آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران است که به مدت هشت سال به طول انجامید و بر افتخار و اقتدار ایران اسلامی در جهان افزود.

وی بر ضرورت تبیین ناگفته‌های دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: هشت سال دوران دفاع مقدس ناگفته‌های بسیاری دارد که اگر بازگو شود می‌توان از آن کتاب‌های بسیاری نوشت.

نکونام با بیان اینکه مکر و نیرنگ دشمنان به خود آن‌ها باز‌می‌گردد، تصریح کرد: عاقبت کار صدام چیزی جز ذلت و خواری نشد اما در مقابل ایران به جایگاه رفیعی در عرصه بین‌الملل دست پیدا کرده است.

امام جمعه شهرکرد، هشت سال دفاع مقدس را تضمین‌کننده آینده کشور دانست و افزود: هشت سال دفاع مقدس ترسیم‌کننده مسیر درخشانی برای آینده کشور شد تا با بهره‌گیری از تجربیاتی که در این دوران به دست آوردیم بتوانیم در آینده به رشد و تعالی بیشتری برسیم.

نکونام همچنین در ادامه دهه کرامت، بازگشایی مدارس و هفته جهانگردی را گرامی‌داشت و خواستار توجه ویژه به منظور سالم‌سازی فضای گردشگری و جهانگردی در نقاط مختلف کشور شد.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول