اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه:

ایران در صدر تأثیرگذاری جدول معادلات جهانی است

خبرگزاری فارس: فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه گفت: دفاع مقدس از ایران نامی به وسعت کشوری قدرتمند بر جای گذاشت به طوری که امروزه در جدول معادلات جهانی تأثیرگذار است.

ایران در صدر تأثیرگذاری جدول معادلات جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان امیر خلبان منصور ونک ظهر امروز در سخنان پیش‌ از خطبه نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و ایستادگی‌های ملت ایران در برابر ظلم و کفر است، اظهار داشت: رژیم بعثی عراق با پشتیبانی استکبار جهانی حمله ناجوانمردانه‌ای علیه ایران، به منظور براندازی نظام جمهوری اسلامی به راه انداخت تا به خیال خود مانع از گسترش اسلام در جهان شود.

به گفته وی، نیروهای بعثی با حمایت همه‌جانبه 45 کشور جهان، از زمین و آسمان به خاک ایران حمله‌ور شد و با هواپیماها و جنگنده‌های خود 15 مرکز حساس کشور را بمباران کرد.

فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه همدان ادامه داد: تصور دشمن بر این بود که در عرض چند ساعت می‌تواند خاک ایران را تسخیر و نظام اسلامی را ساقط کند اما رزمندگان و غیور مردان ایران اسلامی به ندای رهبری لبیک گفته و درست بعد از دو و نیم ساعت از تجاوز به خاک ایران، با عملیات «انتقام» نیروهای هوایی پایگاه‌های عراق را مورد حمله قرار دادند.

وی به یکی از عملیات‌های مهم انجام شده از سوی نیروی هوایی ارتش به نام «کمان 99» پرداخت و ابراز داشت: این عملیات به عنوان دومین عملیات انجام شده از سوی نیروهای هوایی ارتش به شمار می‌رفت که بعد از 10 ساعت از نخستین حمله به کشور اجرا شد و توانست ستون فقرات دشمن را در هم شکند.

* ولایتمداری نیروهای مسلح مثال‌زدنی است

ونک با اشاره به ولایتمداری رزمندگان ایران اسلامی افزود: بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب، در پاسخ به تجاوز عراق به خاک ایران، تنها باید مناطق نظامی و لجستیکی عراق و همین طور پالایشگاه‌های آن مورد حمله قرار می‌گرفت و به هیچ وجه اجازه بمباران مناطق مسکونی و از بین بردن مردم بی‌گناه را نداشتیم.

وی تأکید کرد: نیروهای ولایی نیز طبق منویات رهبر خویش، در همین راستا عمل کرده و تنها مناطق تعیین‌شده را مورد هدف قرار دادند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه همدان ادامه داد: البته بعدها برخی از معاندان و معارضان، نیروی هوایی ارتش را مورد سرزنش قرار دادند که چرا با اینکه وارد آسمان عراق شده بود تمام مناطق آن را بمباران نکرد که پاسخ ما به این افراد همان ولایتمداری‌مان و گوش جان سپردن به فرمان امام راحل بود چراکه توجه به این امر از هر نظر برای ما اهمیت داشت.

وی دستور شکست حصر آبادان توسط امام خمینی (ره) را از دیگر عملیات‌های مهم دانست و ابراز داشت: این عملیات مشترک توسط ارتش، سپاه، نیروی هوایی، بسیج و مردم انجام شد که همه با جان و دل در راستای آزادسازی آبادان و اجرای دستور رهبر وارد عمل شده و توانستند پیروزی را از آن خود کنند.

به گفته ونک، آبادان در 33 درجه در محاصره دشمن قرار داشت و تنها 30 درجه فضا برای مانور نیروهای ایرانی وجود داشت اما با توکل به خدا، ولایتمداری و اتحاد توانستیم از پس این عملیات مهم به خوبی برآمده و موفقیت را نصیب خود کنیم.

وی موفقیت در این عملیات را نقطه عطفی در پیروزی‌ها و موفقیت‌های بعدی دانست و افزود: شکست حصر آبادان باعث ایجاد انگیزه در نیروهای خودی شده و ما را از حالت پدافندی و دفاعی به سمت آفند سوق داد به طوری که پایه پیروزی‌های بعدی از این همین مرحله شروع شد.

* نیروهای مسلح ایران در اوج آمادگی است

فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه همدان با اشاره به اینکه تمام دنیای ظلم علیه ایران اسلامی بسیج شده بود، تأیید این ادعا را در گرفتن اسیر از کشورهای مختلف دانست و گفت: برای مثال می‌توان به عملیات فتح‌المبین اشاره کرد چراکه در این عملیات از 16 کشور جهان اسیر گرفتیم.

وی به دستاوردها و مواهب هشت سال دفاع مقدس پرداخت و تأکید کرد: شناخت منافقان از نیروهای مخلص، خودباوری، خوداتکایی، توکل به خدا، تقویت وحدت و ولایتمداری را می‌توان به عنوان بخش کوچکی از این دستاوردها برشمرد.

ونک با بیان اینکه امروز ایران اسلامی، موفقیت‌های خود را مدیون هشت سال دفاع مقدس است، افزود: قبلاً ایران در عرصه جهانی و معادلات بین‌المللی مورد توجه قرار نمی‌گرفت اما هشت سال دفاع مقدس، از ایران نامی به وسعت یک کشور قدرتمند و تأثیرگذار بر جای گذاشت به طوری که امروز در جدول معادلات بین‌المللی در صدر تأثیرگذاری است.

وی در ادامه از موفقیت‌های ایران اسلامی در زمینه تسلیحاتی و نظامی سخن راند و ابراز داشت: امروز ایران موفق به ساخت تسلیحاتی شده که در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر و در جهان نیز کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه همدان ادامه داد: در حال حاضر نیروی هوایی ارتش توانسته هواپیماهای شکاری حمل‌کننده تسلیحات هوشمند بسازد که این دستاورد نظامی در نوع خود بی‌نظیر و فوق‌العاده است.

وی با اشاره به اینکه ایران موفق به ساخت موشک رادار زن شده است، افزود: این جنگ‌افزار نظامی در منطقه خاورمیانه تنها در دست کشور روسیه بود که فرزندان غیور ایران موفق به ساخت آن شده‌اند.

ونک در پایان سخنانش نیروهای مسلح ایران اسلامی را در اوج آمادگی خواند و تأکید کرد: سه مؤلفه "اراده قوی"، "برخورداری از تجهیزات فوق‌العاده و پیشرفته دفاعی" و "ولایتمداری و شهادت‌طلبی" نیروهای ایران اسلامی آنها را برای مقابله با کوچک‌ترین تهدید آماده کرده است.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول