اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

هنرمندان بوشهری باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر استعدادهای هنری زیادی در رشته‌های مختلف دارد که برای استفاده از این ظرفیت، این هنرمندان باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

هنرمندان بوشهری باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فریدون حسنوند صبح امروز در جشنواره مشاعره رضوی در بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر استادان خطاط مجرب و منحصر به فردی زندگی می‌کنند که نیازمند حمایت ویژه هستند.

وی افزود: برای تقویت بیشتر فرهنگ دینی در درون و برای حفظ هویت ایران در بیرون، حمایت‌‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری نیاز است که استان بوشهر در این زمینه ظرفیت بسیاری دارد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: استعدادهای خوبی در بین جوانان این استان در بخش‌های فرهنگی و هنری وجود دارد، به طوری که استان بوشهر در مقوله تئاتر سرآمد است و تا امروز هنرمندان این استان آثار فاخر بسیاری ارائه کرده‌اند.

امام جمعه بوشهر هم با گرامیداشت هفته کرامت و دفاع مقدس گفت: بوشهر استانی ولایتمدار است که با تاریخی چون خورشید تابان در عرصه فرهنگ دینی، علم، ادب، مقاومت و بیداری می‌درخشد و همواره میزبان جشنواره‌های آیینی در فضای ملی و فراملی است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری بیان کرد: شعر زیباترین زبان برای اظهار یافته‌‌ها و داشته‌های یک انسان است و کهن‌ترین هنر جامعه بشری و ماندگارترین آن است چرا که شعر در فلسفه زبان از مقولات مهم است.

وی بیان کرد: شعر در فلسفه زبان‌شناختی نهاد انسان تاثیر مهم و بسزایی دارد و مؤثرترین شکل بیانی و ارائه ذهن انسان است، به همین دلیل نام انسان در حوزه شعر مؤثر و ماندگار می‌ماند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: شعر در سه مقوله ساختار، مدل و محتوا همواره شاهد رشد و کمال بوده است و تاریخ شعر نیز گواه بر این است که شعر و شاعر در تاریخ یک قوم جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند.

صفایی‌بوشهری گفت: عمر شعر انسان از عمر انسان بیشتر است و انسان با شعر متولد شده، زندگی می‌کند، می‌میرد و در آخر با شعر در یاد می‌ماند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: تاریخ استان بوشهر با شعر آیینی عجین است و در عرصه فصاحت و بلاغت صاحب سبک است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول