اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

هنرمندان مسلمان در مقابل پروژه اسلام هراسی هالیوود واکنش نشان دهند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ساخت فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر (ص) گفت: هنرمندان مسلمان در مقابل پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی هالیوود از خود واکنش نشان دهند.

هنرمندان مسلمان در مقابل پروژه اسلام هراسی هالیوود واکنش نشان دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید محمد حسینی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی اظهار داشت: خوشنویسی موهبتی الهی است و در ایام دهه کرامت رقابت در این موهبت الهی به میزبانی یزد برگزار شد.

وی ضمن ارزیابی مطلوب از برگزاری جشنواره دهم خوشنویسی رضوی عنوان کرد: هنرمندان ما ارتباطی خاص با قرآن، عرفان و سخنان ائمه اطهار دارند و زمانی که یک خوشنویس بر روی یک حدیث تمرکز می‌کند و بهترین جملات و ناب‌ترین مطالب را انتخاب کرده و بر روی صفحه کاغذ می‌آورد، ارتباط روحی و معنوی خاصی پیدا می‌کند.

وزیر ارشاد اظهار امیدواری کرد: بتوانیم این آثار فاخر و ارزشمند را در استان‌های کشور تعمیم دهیم و به سهم خود از تک‌تک هنرمندانی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند، قدردانی کنیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادثی که در روزهای گذشته اتفاق افتاد و حتی پیروان سایر ادیان توحیدی را برآشفت عنوان کرد: مردم به ویژه هنرمندان واکنش بسیار خوبی در پاسخ به فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) نشان دادند و در برابر این حرکت زننده، ساکت نماندند.

وی عنوان کرد: فضای هنری نباید به شکلی باشد که هراز گاهی شخصی به خود اجازه دهد در مورد مقدسات دین اسلام هر فیلم یا اثری که دوست دارد، ارائه کند.

حسینی خاطرنشان کرد: هالیوود مرتب فیلم می‌سازد و بحث اسلام هراسی و ایران هراسی راه می‌اندازد و از مسلمانان و ایرانیان چهره‌های تندخو، تروریست و ... می‌سازند.در چنین شرایطی هنرمندان متعهد کشورمان باید با خلق آثار هنری زیبا، در این زمینه به مقابله بپردازند.

وی تاکید کرد: اقداماتی که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هرازگاهی نسبت به مقدسات دین اسلام انجام می‌دهند، باعث نابودی خود آنهاست و خداوند مکر آنها را به خودشان باز می‌گرداند.

به گزارش فارس، در این مراسم استاد محمود رهبران به قرائت بیانیه هیئت داوران دهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی پرداخت.

در مجموع 656 اثر از 446 هنرمند سراسر کشور در چهار رشته نستعلیق، شکسته‌ نستعلیق، نسخ و ثلت به دهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی راه یافت که 17 اثر به عنوان آثار برتر توسط هیئت داوران انتخاب شد.

در این مراسم همچنین از قرآن سنگی با حضور وزیر ارشاد،‌ استاندار یزد و امام جمعه استان یزد رونمایی شد.

در این مراسم همچنین از خانواده شهدای خوشنویس استان یزد تجلیل شد.

در این مراسم همچنین حسن دانش، مقام اول مسابقات قرائت قرآن کریم در کشور تونس از سوی وزیر تجلیل صورت گرفت.

بر اساس نظر هیئت داوران در رشته خط نستعلیق؛ مصطفی عابدینی از قزوین و مجتبی شریفی از اصفهان به طور مشترک به عنوان نفر اول انتخاب شدند.

بنا به نظر هیئت داوران، هیچ یک از آثار حائز رتبه دوم نشد و حمید جعفری از اصفهان رتبه سوم را از آن خود کرد.

همچنین در این بخش آثار احمد احمدی حیدری، سید رسول آقا میری، پویان مکوندی از اصفهان و نیما الیکائی از مازندران شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش ویژه بانوان نیز بی‌بی زهره رئیس الساداتی از خراسان شمالی و حکیمه پوریزدان پرست از قم به صورت مشترک به عنوان برگزیده معرفی شدند و آثار زهرا وثوقیان از اصفهان، فاطمه خانزاده از قزوین، رباب حامد سلطانی و شهلا رواجی از اردبیل، مریم سادات موسوی از خراسان رضوی و بتول سلطانی از گیلان شایسته تقدیر شناخته شدند.

در رشته خط شکسته نستعلیق؛ ذبیح الله لولوئی مهر از گیلان به عنوان رتبه اول و بهادر پگاه و پیمان گلکار از قزوین به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

همچنین راضیه فولادی سپهر از تهران به عنوان برگزیده بخش ویژه بانوان این رشته معرفی شد.

در رشته خط نسخ؛ ابوالفضل خزاعی و زهرا میبدی از قم و محسن عبادی از خراسان رضوی به صورت مشترک به عنوان برگزیده انتخاب شدند و در بخش ویژه بانوان،الهام میر طلایی از اصفهان به عنوان برگزیده شناخته شد.

در خط ثلث؛ فرهاد شیرخانی از خراسان رضوی به عنوان رتبه اول، محمدتقی اسدی شیخ احمدلو و علی ایرانی از قم به عنوان رتبه های دوم و سوم معرفی شدند.

در خط ثلث در بخش ویژه بانوان نیز خانم نفیسه تقوی از قم به عنوان برگزیده شناخته شد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول