اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

هیچ زمانی شاهد چنین اتحاد و همدلی میان مسلمانان نبوده‌ایم

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه اتحاد و همدلی بین مسلمانان در شرایط کنونی بسیار بیشتر شده است گفت: امیدواریم این اتحاد و همدلی ادامه یافته و حکومت اسلام در جهان فراگیر شود.

هیچ زمانی شاهد چنین اتحاد و همدلی میان مسلمانان نبوده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با رئیس و اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در قم اظهار کرد: اهل بیت (ع) برکات فراوانی برای ملت ایران داشته و حضور امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) نیز مردم ما را از آفات مصون داشته‌اند.

وی با اشاره به تجاوز دولت روس در قرن گذشته به ایران افزود: سربازان روس گنبد امام رضا (ع) را به گلوله بستند و به مکافات این جنایت، سه سال بعد دولت آنها سرنگون شد، بنابراین باید احترام مقدسات را نگه داشت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اهل بیت (ع) سبب وحدت هستند گفت: همه مسلمانان به حدیث ثقلین معتقد بوده و بر همین اساس نقاط مشترکی با شیعیان دارند.

آیت‌الله سبحانی در ادامه به اهمیت فرهنگ جهاد و شهادت اشاره و ابراز کرد: در دوره‌های تاریخی گذشته دشمنان با حمله به ایران هر بار بخشی از خاک سرزمین ما را جدا می‌کردند اما در دوران جنگ تحمیلی با رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم حتی یک وجب از ایران به دست دشمنان نیفتاد.

این مرجع تقلید بیان داشت: یک نظام سیاسی بر سه پایه مهم استوار است که نخستین مورد آن علم و دانشمندان هستند ضمن اینکه قلم و نوشته‌های علما نیز همین اثر را دارد.

وی با بیان اینکه صدای پاهای مجاهدان در میدان جنگ و رزم نیز برای خداوند دارای ارزش است گفت: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) صدای کوبیدن پای سربازان به منظور تمرین و نبرد ارزش فراوانی دارد ضمن اینکه مسائل اقتصادی نیز در این میان اهمیت زیادی داشته به طوری که صدای چرخ ریسندگی زنان نیز دارای همین ارزش است.

آیت‌الله سبحانی خاطر نشان کرد: باید دلیل هجمه‌های زیاد علیه اسلام را دریابیم زیرا این مسئله دارای سابقه تاریخی بوده و موضوعاتی چون نگارش کتاب آیات شیطانی، سوزاندن قرآن، رسم کاریکاتور و اخیراً نیز ساخت فیلم موهن وجود داشته است.

این مرجع تقلید دلیل این همه توهین‌ها را هراس از اسلام دانست و گفت: اسلام دینی است که در همه عالم فراگیر شده و دشمنان از همین مسئله ناراحت هستند، بنابراین قصد مخدوش کردن چهره این آیین الهی را دارند تا از گرایش مردم به اسلام بکاهند.

وی ادامه داد: با این وجود نقشه‌های دشمنان علیه خودشان تمام می‌شود و موجب مطالعه و آشنایی بیشتر پیروان سایر ادیان با اسلام خواهد شد.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه در کمتر مسئله‌ای شاهد این‌گونه اتحاد و یکرنگی مسلمانان با یکدیگر بوده‌ایم عنوان داشت: امیدواریم این اتحاد و همدلی ادامه یافته و حکومت اسلام در جهان فراگیر شود.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول