اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز انجام شد

معارفه مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل با حضور مسئولان کشوری و استان در اردبیل انجام شد.

معارفه مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز برگزار شد، استاندار اردبیل در سخنانی گفت: دیوان محاسبات به عنوان راهنمای دستگاه‌های اجرایی و هدایت‌گر آنها محسوب می‌شود و سعی می‌کند به عنوان یک عنصر پیشگیرانه به وظیفه خود عمل کند.

اکبر نیکزاد با بیان اینکه نباید کوچک‌ترین واهمه و ترسی از بحث نظارت و همکاری با دستگاه‌های زیر مجموعه نظارتی و بازرسی داشت، افزود: ما از این نظارت‌ها در تمام حوزه‌ها استقبال می‌کنیم چراکه فعالیت آنها می‌تواند تلنگری باشد تا از خطاهای احتمالی پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه در نظام دیوان‌سالاری ارزشی و اسلامی ما یک نیروی خود کنترلی همیشه مانع تخلف است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران سالم‌ترین دستگاه اجرایی و خدماتی را عهده‌دار است به طوریکه همه خدمتگزاران نظام اسلامی می‌کوشند تا ارزش‌ها و مبانی اعتقادی را به کار گرفته و اجازه ندهند کوچک‌ترین انحرافی در کیفیت خدمات و انجام صادقانه آنها به وجود آید.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم همراهی مردم و همسویی آنها با اهداف نظام سبب شده است تا خطاهای احتمالی نیز به حداقل برسد و یک سلامت واقعی را در حوزه مدیریتی و اجرایی شاهد باشیم.

استاندار اردبیل از دیوان محاسبات به عنوان بازوی توانمند اجرای سالم قوانین و مقررات یاد کرد و اظهار داشت:‌ نباید در این عرصه عامل پیشگیرانه مورد غفلت و بی‌توجهی قرار بگیرد چراکه ما بیش از هر زمان دیگر امروز به اصلاح و پیشبرد سالم امور نیاز داریم.

به گزارش فارس، معاون حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور نیز در سخنانی با تشریح سیاست‌های این نهاد بیان کرد: دیوان محاسبات سعی دارد با اتخاذ سیاست هدایت‌کننده و پیشگیرانه به ارتقای بهره‌وری مالی در دستگاه‌های اجرایی کمک کند.

علیرضا اصغری اضافه کرد: دیوان محاسبات همراه و همسو با اهداف نظام در خدمت دستگاه‌های اجرایی است و آنها باید این دستگاه اجرایی را امین خود دانسته و با اعتماد بیشتر در مسیر اعتلا و ارتقای سطح کیفی خدمات همکاری و هماهنگی داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ دیوان محاسبات سعی دارد براساس سیاست‌های ابلاغی و تدوین شده نظام اسلامی به وظیفه خطیر نظارتی و کنترلی خود عمل کند اما در این راه بیشتر از مجازات به بحث پیش‌بینی و پیشگیری اعتقاد دارد.

در این جلسه مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان اردبیل نیز در سخنانی ایجاد تعامل سازنده بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را بهترین راه در کاهش دغدغه‌های دو طرف دستگاه اجرایی و نظارتی اعلام کرد.

عوریا در ادامه سخنان خود گفت:‌ آنچه در این بین مهم به نظر می‌رسد ایجاد اطمینان و اعتماد بین دو دستگاه اجرایی و نظارتی است که می‌تواند بخش عظیمی از دغدغه‌ها و مشکلات را به حداقل برساند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول