اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس:

سهل‌انگاری و مچ‌گیری دیوان محاسبات را به حاشیه می‌برد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: توجه صرف به مچ‌گیری و همچنین سهل‌انگاری در رسیدگی به تخلفات از آفاتی است که دیوان محاسبات را به حاشیه می‌راند.

سهل‌انگاری و مچ‌گیری دیوان محاسبات را به حاشیه می‌برد

غلامرضا تاجگردون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: دیوان محاسبات زیر نظر مجلس شورای اسلامی به عنوان بازوی نظارتی این قوه عمل می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این دیوان به همه حساب‌های وزارتخانه، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌هایی که از بودجه کشور استفاده می‌کنند رسیدگی یا حسابرسی می‌‌کند. 

تاجگردون تصریح کرد: دیدگاه مجلس و کمیسیون بودجه این است که دیوان محاسبات به عنوان یک چشم همیشه باز و بدون حاشیه به مسائل اجرایی قانون نگاه کند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دیوان محاسبات برای عمل به وظایف خود و موفقیت در امور نباید تنها به دنبال مچ‌گیری باشد و نه به گونه‌ای عمل کند که در آن بوی تساهل و تسامح و سهل‌انگاری به مشام برسد.

وی از انتظارات مجلس و کمیسیون بودجه از دیوان محاسبات گفت و افزود: انتظار ما این است که این نهاد بدون حاشیه به انجام وظایف محوله خود بپردازد و در نخستین وظیفه خود جلوی تخلفات را بگیرد که این نحوه کارکرد با مچ‌گیری صرف تفاوت زیادی دارد.

تاجگردون با بیان این‌که دیوان محاسبات می‌تواند در زمینه عملکرد دستگاه‌ها نظر بدهد، افزود: دیوان می‌تواند نظر دهد که کدام دستگاه خوب کار می‌کند و کدام دستگاه به نظم بودجه توجه نمی‌کند و دولت چه مقدار از قانون را اجرا کرده و چه پروژه‌هایی را اجرا نکرده و این امور چه مقدار به تخلف انجامیده است.

این نماینده عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی به جلسه کمیسیون یاد شده برای تعیین رئیس دیوان و دادستان آن اشاره کرد و گفت: افرادی آمدند و برنامه‌های خود را ارائه دادند و کمیسیون نیز با جمع‌بندی همه جهات افراد خود را برای انتخاب نهایی به مجلس معرفی کرد.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول