اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل سابق دیوان محاسبات خراسان جنوبی خبر داد

پیشرفت 97 درصدی ساختمان جدید دیوان محاسبات خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اسبق دیوان محاسبات خراسان جنوبی از پیشرفت 97 درصدی ساختمان جدید دیوان محاسبات استان خبر داد.

پیشرفت 97 درصدی ساختمان جدید دیوان محاسبات خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمدعلی حسینی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل دیوان محاسبات خراسان جنوبی اظهار کرد: عملیات ساختمان جدید دیوان محاسبات استان از سال 88 در سایت اداری آغاز شده است.

وی افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت 2 هزار و 750 متر مربع و در زیربنای 4 هزار و 200 متر مربع احداث شده که در حال حاضر 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل سابق دیوان محاسبات خراسان جنوبی گفت: اگر واقعا قصد داشته باشیم نظامی سالم داشته باشیم باید اصل پیشگیری را مد نظر قرار دهیم.

حسینی از فعالیت 39 نفر در دیوان محاسبات استان در حال حاضر خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 28 نفر نیروی فنی هستند.

وی گفت: این دیوان باید نظارت پس از خرج را رسیدگی کند و چون در این صورت پیشگیری و تعامل ممکن نیست باید بر عملکرد مالی قبل از خرج و حین خرج دستگاه‌ها نیز نظارت داشته باشد.

*هدف اصلی دیوان محاسبات کنترل فعالیت‌های مالی به منظور صیانت از بیت‌المال است

مدیرکل سابق دیوان محاسبات خراسان جنوبی وظیفه و هدف اصلی دیوان محاسبات را اعمال نظارت و کنترل فعالیت‌های مالی به منظور صیانت از بیت‌المال دانست و تصریح کرد: این مهم با توجه به اصل پیشگیری از تخلف در سیستم اداری محقق می‌شود.

حسینی بر رفاقت و تعامل دیوان محاسبات با دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و افزود: اما این رفاقت نباید طوری باشد که مانع انجام کار اصلی دیوان محاسبات استان شود.

وی ادامه داد: در سال 89 تعداد 299 نقص در دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شده که 75 درصد این نواقص در مورد نقص‌های احکام قانون برنامه سالانه بوده است.

در پایان این جلسه از زحمات احمدعلی حسینی مدیر کل سابق دیوان محاسبات استان تقدیر و محمد عزیزی‌نژاد به عنوان مدیر کل جدید دیوان محاسبات خراسان جنوبی معرفی شد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول