اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خبر داد

افزایش 3 درصدی تعداد دانش‌آموزان خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال تعداد دانش‌آموزان در هر سه مقطع خراسان‌رضوی 3 درصد افزایش یافته است.

افزایش 3 درصدی تعداد دانش‌آموزان خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در نشستی خبری که در سالن شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته یک میلیون و 79 هزار دانش‌آموز در 47 منطقه آموزشی سراسر استان خراسان‌رضوی و اداره آموزش و پرورش استثنایی در قالب 9 هزار و 749 مدرسه و 54 هزار کلاس تحصیل می‌کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: همچنین 86 هزار و 700 همکار فرهنگی در سراسر خراسان‌رضوی تدریس می‌کردند.

فخریان با اشاره به آمار امسال دانش‌آموزان گفت: در طرح سنجش سلامت امسال 105 هزار نفر در پایه اول شرکت کردند که امروز این دانش‌آموزان با جشن شکوفه‌ها سال تحصیلی را آغاز کردند.

وی در ارتباط با تفاوت مهر امسال با سال‌های دیگر اظهار کرد: همزمانی مهر امسال با دهه کرامت و اجرایی کردن سند تحول بنیادین در مدارس کشور سبب تفاوت مهر امسال با سال‌های دیگر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی یادآور شد: مهر امسال نخستین مهری است که مطالبه رهبری از ما برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین است که علاوه بر وظایف قانونی و اداری وظیفه والایی را نیز بر عهده ما می‌گذارد.

فخریان با اشاره به پایه ششم ابتدایی گفت: اگر ریزش دانش‌آموزان پایه پنجم نباشد در پایه ششم 89 هزار نفر دانش‌آموز پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال تعداد دانش‌آموزان یک میلیون و 85 هزار نفر است که 980 هزار نفر در سامانه ستاد ثبت نام کرده‌اند و این اختلاف به خاطر حذف پیش دبستانی‌های دولتی، جابه‌جایی رشته تحصیلی و دانش‌آموزان بزرگسالی که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در ارتباط با تعداد کلاس‌ها اظهار کرد: امسال 48 هزار و 600 کلاس درس وجود دارد که به خاطر ادغام‌ها و صرفه‌جویی تعداد کلاس‌ها کاهش داشته است.

فخریان افزود: همچنین به خاطر به حد نصاب نرسیدن دانش‌آموزان روستایی کلاس آنها حذف شده اما می‌توانند در مدارس مرکزی نزدیک روستا تحصیل کنند.

وی افزود: امسال 8 هزار و 160 مدرسه وجود دارد که نسبت به سال گذشته یک‌هزار مدرسه کاهش داشته است و همکاران فرهنگی اداری، آموزشی و خدماتی حدود هزار و 400 نیرو اضافه شده و به 88 هزار نفر نزدیک می‌شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: از 24 هزار و 800 کلاس ابتدایی، 3 هزار و 795 کلاس به پایه ششم تعلق دارد که به همین تعداد معلم نیاز دارد و آموزش و پرورش این نیاز را از طریق معلمان پایه پنجم و معلمینی که می‌خواستند از راهنمایی به ابتدایی بروند برطرف کرده است.

فخریان با اشاره به کتب درسی گفت: تمام کتب درسی در خراسان‌رضوی تا 15 شهریورماه به استان رسیده و از دو شبکه لوازم‌التحریر در پایه‌های راهنمایی و متوسطه و مدارس در پایه ابتدایی توزیع می‌شود.

وی افزود: دو عنوان کتاب در پایه دوم و ششم نرسیده که تا اول مهر می‌رسد، همچنین در رشته‌های فنی و حرفه‌ای کسری کتاب است که تا پایان مهرماه برطرف می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به آموزش‌های پایه ششم و دوم اظهار کرد: در پایه‌های ششم و دوم کتاب‌های جدید تالیف شده است که باید ساز و کارآموزش برای همکاران فرهنگی تبیین می‌شد و به همین منظور 360 نفر شناسایی و برای آموزش به تهران فرستاده شدند.

فخریان خاطرنشان کرد: از 10 تیرماه دوره‌های آموزشی برای 11 هزار نفر شروع شد که 3 هزار و 800 نفر در پایه دوم و همین تعداد در پایه ششم، مدارس غیرانتفاعی و کارشناسان اداری است و در حال حاضر 75 درصد آموزش‌ها انجام شده و 25 درصد تکمیلی در طول سال تحصیلی ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین 11 هزار بسته آموزشی در اختیار این معلمان قرار داده شده است که در صورت درخواست به سایر معلمان نیز داده می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول