اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

نواخته شدن زنگ شکوفایی تحول در سیستان

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان و اولیاء دانش‌آموزان کلاس اولی، زنگ شکوفایی تحول در دبستان‌های منطقه سیستان به صدا درآمد.

نواخته شدن زنگ شکوفایی تحول در سیستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، صبح امروز در آستانه آغاز سال تحصیلی و همزمان با سایر مدارس ابتدایی، زنگ محوری شکوفایی تحول، ویژه دانش‌آموزان پایه های اول و ششم ابتدایی در دبستان های منطقه سیستان طنین‌انداز شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش زابل در مراسم نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در دبستان ام‌البنین (س) زابل ضمن تأکید بر حفظ آرمان‌های امام (ره) و شهدا اظهار داشت: سرزمین سیستان همواره دوشادوش اهل بیت و نظام اسلامی بوده و ما باید این ارزش‌ها را حفظ کنیم.

زهرا طباطبایی مقطع ابتدایی را بهترین فرصت برای انتقال ارزش‌ها به دانش آموزان عنوان کرد و افزود: برای این که ارزش‌هایی چون حجاب، احترام به والدین، پیروی از ارزش‌ها را به دانش‌آموزان بیاموزیم بهتر است از روش الگویی استفاده شود و خود الگوی دانش آموزان باشیم.

در ادامه پس از نواخته شدن زنگ شکوفایی تحول و پذیرایی از دانش‌آموزان با گل و قرآن، مهمانان و والدین حاضر در مراسم دانش‌آموزان را تا کلاس‌های درس بدرقه کردند.

* نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در شهرستان هیرمند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هیرمند در مراسم زنگ شکوفه‌ها در دبستان پسرانه شاهد این شهرستان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: همه ساله با هدف آشنایی دانش‌آموزان با محیط مدرسه، جشن شکوفه‌ها یک روز قبل از آغاز سال تحصیلی برگزار می‌شود.

رضا بامری گفت: در سال تحصیلی جدید در شهرستان هیرمند، هزار و 687 دانش‌آموز پایه اول در 131 کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید، چهار مدرسه شاهد نیز به جمع مدارس خاص شهرستان هیرمند اضافه شده است.

امروز در دبستان علوم قرآنی نرجس شهرستان هیرمند نیز با حضور معاون فرماندار و مسئولان شهرستان، پایه ششم ابتدایی افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هیرمند در این مراسم گفت: امسال هزار و 20 دانش‌آموز پایه ششم شهرستان هیرمند در 118 کلاس درس مجهز به سیستم کامپیوتر مشغول به تحصیل خواهند شد.

بامری ادامه داد: از اول تیرماه امسال، آموزش و پرورش شهرستان هیرمند در دو مرحله اقدام به آموزش معلمان منتخب برای تدریس پایه دوم و ششم ابتدایی کرد و در حال حاضر از لحاظ تأمین معلم و همچنین کتب درسی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

* برگزاری جشن شکوفه‌ها در 73 مدرسه شهرستان زهک

امروز مراسم جشن شکوفه‌ها ویژه کلاس اولی‌ها و کلاس ششمی‌ها در مدارس شهرستان زهک برگزار شد.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان زهک در این مراسم گفت: امروز به طور همزمان جشن شکوفه‌ها در 73 مدرسه این شهرستان شامل 70 مدرسه دولتی و سه مدرسه غیر دولتی برگزار شد.

حیدر شهرکی افزود: امسال تعداد 68 کلاس پایه اول و 62 کلاس برای پایه ششم در نظر گرفته شده است و در مجموع تاکنون بیش از9 هزار و 700 نفر در مقطع ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند.

در پایان مراسم نیز پس از اجرای سرود، زنگ جشن شکوفه‌ها توسط فرماندار شهرستان زهک و دیگر مسئولان این شهرستان نواخته شد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول