اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی و تجهیز آذربایجان‌غربی خبر داد

افزایش صد درصدی اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی و تجهیز آذربایجان‌غربی گفت: امسال اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش افزایش صد درصدی یافته است.

افزایش صد درصدی اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، فریبرز اسمعیل‌زاده عصر دوشنبه در مراسم افتتاح مدرسه 12 کلاسه شهیدین کربلایی‌خلیلی در خوی اظهار داشت: در راستای توسعه فضای آموزشی استان در حال حاضر بیش از 100 واحد آموزشی با بیش از 900 کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال ساخت است.

وی افزود: به منظور رفع نیاز استان در آستانه گشایش مدارس 165 کلاس درس در قالب 40 پروژه آموزشی به مجموعه فضای آموزشی استان افزوده شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در استان گفت: برای جبران کمبود فضاهای آموزشی و رسیدن به میانگین کشوری در آذربایجان‌غربی احداث 6 هزار کلاس نیاز است که امید می‌رود تا پایان برنامه پنجم توسعه این نیاز اساسی استان برطرف شود.

اسمعیل‌زاده با اشاره به احداث فضای آموزشی در شهرستان خوی افزود: از 900 کلاس درسی که در زمان حاضر در نقاط مختلف استان در حال ساخت است، 300 کلاس سهم شهرستان خوی است.

به گفته وی با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاخص‌های برخورداری این شهرستان به لحاظ فضاهای آموزشی استاندارد به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

مدرسه 12 کلاسه شهیدین کربلایی‌خلیلی با مساحت 2 هزار و 700 مترمربع با زیربنای یک‌هزار و 455 مترمربع با اعتباری افزون بر 12 میلیارد ریال از اعتبارات تخریب و بازسازی اداره کل نوسازی استان احداث شده است.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از 570 هزار نفر دانش‌آموز است که در 5 هزار مدرسه در قالب افزون بر 25 هزار کلاس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول