اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستور اکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد

چرخ کارخانه آرد و نشاسته یاسوج باید به حرکت درآید

خبرگزاری فارس:استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چرخ کارخانه آرد و نشاسته یاسوج باید هر چه زودتر به حرکت درآمده و 100 کارگر گوشه‌گیر در خانه دوباره بر سر کار خود حاضر شوند.

چرخ کارخانه آرد و نشاسته یاسوج باید به حرکت درآید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید‌ حسین صابری عصر امروز در نشست با حضور باقرپور معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری، حیدرپور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، زینل‌زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و مسئول و نماینده کارگران کارخانه آرد و نشاسه یاسوج اظهار کرد: تعطیلی، توقیف، جمع‌آوری، جابه‌جایی، فروش و از کار اخراج و یا بیکار کردن کارگران آن مطلقا ممنوع است و باید با تمام ظرفیت کار خود را آغاز کند.

وی اظهار داشت: این کارخانه باید ظرف مدت حداکثر یک ماه فعالیت کامل خود را آغاز کند و به تولید آرد، نشاسته، گلوکز و سایر محصولات جانبی آن و خوراک دام و طیور بپردازد و وارد عرصه تولید و عرضه به بازار و صادرات در کشور و خارج از کشور ادامه دهد.

صابری تصریح کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی، صنعتی با این مهمی چرا مورد توجه قرار گرفته نشود و فراموش گردد و با مشکل مواجه شود و در تعطیلی بماند و نزدیک به 100 نفر کارگر را در گوشه خانه زمین‌گیر کند.

وی تاکید کرد: شواهد نشان می‌دهد که گذشته این کارخانه از نظر کارشناسان بیانگر آن است که با توجه به تولیدات باکیفیت، دارای تقاضای بالای برخی محصولات آن در سطح استان و ملی می‌تواند به راحتی فعالیت خود را آغاز کند و دامنه سودآوری بالاتری حتی نسبت به گذشته داشته باشد.

صابری یادآور شد: این صنعت، صنعت خوبی است و مشکل آن تولید اقتصادی است نه موارد سیاسی و باید وارد چرخه فعالیت شود و تمام کارگران آن از اول مهرماه وارد عرصه کار و فعالیت شوند و کارخانه را مال خود بدانند و مانند دل و جان از آن حفاظت و نگهداری کنند و جهادگرانه در آن به تلاش بپردازند.

استاندار یادآور شد: مدیریت و کارکنان این کارخانه با جدیت خواهان و پیگیر راه‌اندازی و استمرار فعالیت آن هستند و باید چرخ‌های آن با دور و شتاب بیشتر بچرخد و تداوم یابد.

صابری تاکید کرد: آن دسته از کارگرانی که به دلخواه خود مایل به بازنشستگی و یا بازخرید هستند هم بر اساس قانون به خواسته آنها اقدام شود.

مدیر کارخانه و مسئولان مربوطه استانی هم نسبت به راه‌اندازی این کارخانه تا یک ماه دیگر به دستور استاندار قول مساعد دادند.

محمدحسین حیدرپور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هم گفت: این کارخانه هم اکنون نزدیک به 100 نفر پرسنل دارد و ظرفیت تولید آن 80 تن انواع محصول در روز بود که به دلیل پاره ‌ای از مشکلات تعطیل است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول