اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران خبر داد

افتتاح کارخانه کمپوست شرق مازندران در آینده‌ای نزدیک

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران از افتتاح کارخانه کمپوست در شرق استان مازندران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

افتتاح کارخانه کمپوست شرق مازندران در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی حجازی پیش از این به مدت پنج سال در سمت شهرداری بود و با حکم شورای شهر ساری از سمت شهرداری عزل شد و استاندار مازندران هم وی را به سمت مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ها گمارد.

حجازی نخستین نشست خبری خود را در سمت مدیرعاملی سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران برگزار کرد.

سید علی حجازی در نشست خبری دوشنبه شب اظهار داشت: مدت پنج سال که در شهرداری ساری خدمت می‌کردم اصحاب رسانه به عنوان بازوی توانا و یاور ما فعالیت می‌کردند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت کارخانه‌های کمپوست در استان گفت: وظیفه ذاتی ما پشتیبانی و انجام خدمات مورد نیاز شهرداری‌ها است که کارخانه کمپوست هم از همین جمله است.

 

* افتتاح کارخانه کمپوست در شرق استان به زودی

حجازی با اشاره به اینکه چند شهرداری نسبت به احداث این کارخانه اقدام کرده‌اند که با حمایت استاندار مازندران همراه بوده، تصریح کرد:‌  پنج شهرداری شرق مازندران شهرهای بهشهر، نکا، گلوگاه، خلیل‌شهر و رستم‌کلا با محوریت شهرداری بهشهر اقدام به احداث کارخانه کمپوست کرده‌اند که با تنظیم قرارداد با کارخانه تراکتورسازی تبریز و با نظارت سازمان همیاری و حمایت‌های استاندار و معاونت عمرانی، به زودی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد:‌ با شروع به کار این کارخانه، معضل شهرهای شرق مازندران رفع می‌شود.

 

* شهرداران را به سفر خارج کشور می‌فرستیم

حجازی در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان همیاری باز هم مدیران را به سفرهای خارجی اعزام می‌کند، متذکر شد: پیش از این شهرداران را بر اساس مصوبه شورای سازمان به سفرهای خارجی می‌بردند و چنانچه هیئت مدیره و شورای سازمان مصوب کند و امکانات مالی اجازه بدهد موظف هستیم که شهرداران را به سفرهای آموزشی خارج از کشور اعزام ‌کنیم.

 

* حیاط خلوت نیستیم

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تایید می‌کنید که سازمان همیاری به نوعی حیاط خلوت استانداری است، گفت: استانداری حیاط خلوت ندارد که سازمان همیاری باشد و نیازی هم به حیاط خلوت نیست چرا که استاندار مدیر ارشد و نماینده دولت در استان است و بر امور استان نظارت دارد و کسی که از طرف دولت نظارت می‌کند نه حیاط خلوت دارد و نه می‌تواند حیاط خلوت داشته باشد.

حجازی خاطرنشان کرد: حیاط خلوت مربوط به کسانی است که در مجرای قانون نباشند و تمام کارهایی که در سازمان همیاری انجام می‌شود بر اساس مصوبات شورای سازمان و هیئت مدیره است و اینگونه نیست که استاندار دستور دهد و مدیرعامل مجری باشد.

 

* ایجاد درآمد پایدار برای سازمان همیاری

وی در پاسخ به این سئوال که فکر می‌کنید چه اقدام اثرگذاری باید در سازمان همیاری شهرداری‌ها انجام دهید، ابراز داشت:‌ درآمد سازمان همیاری صرفا از محل صدور پروانه‌ ساختمان‌ها و مجتمع‌های خارج از محدوده قانونی شهرداری و در محدوده روستاها است که آن هم تفویض اختیار از سوی استاندار است و پیگیر شدم که درآمد پایدار برای سازمان ایجاد کنم.

حجازی یادآور شد: به همین منظور احداث کارخانه آسفالت، بتن آماده و سنگ شکن که تولید مصالح ساختمانی می‌کند را در دست اقدام داریم و کارها با این روندی که پیش می‌رود احتمالا ماه آینده فعالیت این کارخانه‌ها شروع می‌شود تا برای سازمان درآمد پایدار ایجاد کنیم.

این مسئول افزود: ‌ایجاد درآمد پایدار برای سازمان مهم‌ترین اقدامی است که باید انجام می‌شد چرا که اگر استاندار دستور صدور پروانه را از سازمان همیاری بگیرد، سازمان درآمدی نخواهد داشت.

 

* عمارت دیگری می‌سازم

حجازی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه از زمان حضور در سازمان همیاری تاکنون چه عملکردی دارید، گفت: با اجازه استاندار در منطقه دریاچه ولشت بر اساس مصوبه شهرداری و شورای شهر مرزن‌آباد، اقدام به انعقاد قرارداد برای ایجاد جایگاه تفریحی و توریستی در حاشیه در این دریاچه کردیم.

وی ادامه داد: پیگیر هستیم تا در زمینی به مساحت حداقل یک هزار متر و با سطح اشغال 500 متر در هفت تا 10 طبقه برای سازمان همیاری، عمارت دیگری بسازیم چرا که از همکاران ما در این ساختمان از حداقل فضای اداری محروم هستند و این ناراحت کننده است.

 

* پژوهشکده شهرداری‌ها افتتاح می‌شود

حجازی با اشاره به اینکه راه‌اندازی پژوهشکده‌ای برای شهرداری‌ها را در دستور کار داریم، اضافه کرد:‌ کار این پژوهشکده بررسی و تحقیق در رابطه با مشکلات شهرداری‌ها است و می‌دانیم که شهرداری‌ها درآمد پایدار و مستمر ندارند و این یک معضل است.

 

* مردم در معضل زباله همکاری نمی‌کنند

این مسئول در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر وضعیت زباله در مازندران به ویژه در بابل، اذعان داشت: تمام شهرهای شمال، معضل زباله دارند و نداشتن زمین و بالا بودن سطح آب در شهرهای شمال کشور باعث شده که برای رفع معضل زباله، مشکل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه معضل زباله در بابلسر بیشتر از بابل است، گفت: دولت باید در معضل زباله مداخله کند چراکه شهرداری‌ها توان این را ندارند که به صورت اساسی و زیربنایی زباله را جمع‌آوری و مدیریت کنند.

حجازی با اشاره به اینکه به همین منظور دولت و شهرداری‌ها احداث زباله سوز را پیگیری می‌کنند، یادآور شد:‌ برطرف شدن معضل زباله ابتدا نیاز به زمان و بعد نیازمند همکاری شهروندان در شهرها است.

این مسئول با بیان اینکه اگر قرار است شهر پاک و تمیزی داشته باشیم، باید مردم شهر در این زمینه همکاری کنند، تصریح کرد: اگر شهروندان همکاری نکنند مطمئن باشید که شهرداری‌ها هر اندازه قدر بوده و با توان بالایی کار کنند باز هم موفق نیستند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران، متذکر شد:‌ علت پخش بودن زباله این است که مردم همکاری ندارند.

وی در پایان اذعان داشت:‌ مردم می‌دانند که زباله در محیط زیست و برای تمام بندگان خدا، مؤثر است، اما همکاری مردم کم است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول