اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله معلمی:

اراده‌ای برای احیای کارخانه نساجی قائمشهر وجود ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری ‌گفت: اراده‌ای برای احیای کارخانه نساجی قائمشهر وجود ندارد.

اراده‌ای برای احیای کارخانه نساجی قائمشهر وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، آیت‌الله علی معلمی بعدازظهر امروز در همایش هم اندیشی مدیران تعاونی‌ها و اتحادیه‌های شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه و جویبار در سالن اجتماعات شهرداری قائمشهر با بیان موفقیت‌های بخش تعاون در اقتصاد کشور اظهار داشت: بخش تعاون با وجود برخورداری از پشتوانه محکم قانون اساسی و آموزه‌های دینی و اعتقادی نیز حمایت دولت‌های گذشته و دولت نهم و دهم در ارائه تسهیلات و امکانات به تعاون‌گران همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی علت اصلی وجود نقایص در بخش تعاون را جا نیفتادن فرهنگ تعاون، روح همکاری خالصانه با یکدیگر در جامعه عنوان کرد.

معلمی با انتقاد از عدم پذیرش کارهای جمعی از سوی مردم کشور خاطرنشان کرد: نمونه بارز این ضعف در ورزش‌های جمعی کشور و استان مازندران مشهود است ما در ورزش‌های انفرادی موفق و در بخش گروهی دچار مشکل هستیم.

این عضو خبرگان رهبری افزود: جامعه باید به مرحله‌ای برسد که هر شخص منافع خود را با منافع دیگری توامان ببیند و با رواج فرهنگ تعاون و پشتوانه عظیم قرآن و قانون اساسی در نیکی‌ها در تولید، سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات عمومی به یاری دیگران بپردازد.

وی تاکید کرد: ریشه‌های فرهنگ تعاون باید عمیق شود، اعضای تعاون و مدیریت آن منافع خود را با دیگران یکسان ببینند و با دلسوزی به همکاری بپردازند تا رسالت ترویج فرهنگ تعاون به درستی انجام شود.

معلمی با اشاره به کارخانه‌های نساجی قائمشهر که از سال 88 به یک سرمایه‌گذار ترک واگذار شده با وجود دادن تعهدات رنگارنگ به هیچ وعده‌ای عمل نکرده است ضمن گله‌مندی از فقدان یک اراده جدی مدیریتی و نظارتی بر این بخش سرگردانی 900 کارگر را بدون حقوق 25 ماهه نقص و عیب بزرگی دانست و افزود: این کارخانه چرا به تعاونی‌های داخلی واگذار نشد.

وی با بیان مظلوم واقع شدن تعاونی‌ها ابراز امیدواری کرد: با ایجاد تعاونی قدرتمند با مدیریت انسان‌های سالم فرهنگ تعاون و همکاری را احیا و با نشاط سازیم.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول