اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد

معرفی بزرگ‌ترین کارخانه شیر همدان به اتهام گرانفروشی به تعزیرات

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از معرفی بزرگترین کارخانه شیر استان همدان به اتهام گرانفروشی مواد لبنی به تعزیرات حکومتی خبر داد.

معرفی بزرگ‌ترین کارخانه شیر همدان به اتهام گرانفروشی به تعزیرات

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی فرشچی‌موحد بعد از ظهر امروز در کمیسیون تنظیم بازار همدان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 10 کمیسیون تنظیم بازار با 42 مصوبه برگزار شده، اظهار کرد: 90 درصد مصوبات این کمیسیون اجرایی شده و بقیه نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به مصوبه تشکیل کمیته‌های تخصصی در زمینه تنظیم بازار همدان اضافه کرد: کمیته کارشناسی تخصصی کشاورزی با محوریت جهاد کشاورزی از جمله کمیته‌های تخصصی است که در راستای شناسایی ظرفیت و توان تولیدات کشاورزی استان برای برنامه‌ریزی‌های لازم تشکیل شده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، کمیته تخصصی کشاورزی وظیفه بررسی وضعیت کشاورزی استان از نظر تجاری، صادرات و واردات، تعیین چگونگی جایگاه استان از نظر کشاورزی نسبت به سایر استان‌ها و تغییر راهکارهای اجرایی برای توسعه بخش کشاورزی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی صنعت، معدن و تجارت، برنامه‌ریزی برای تشکل‌ها، ترغیب واحدهای تولیدی، بررسی مشکلات مالی و کمبود نهاده‌ها در ارائه مواد پروتئینی، تعیین مزیت‌های نسبی استان، بررسی وضعیت صنعت، معدن و تجارت در جهت‌گیری‌های تجاری، تعیین میزان تولید و مصرف سرانه، تعیین وضعیت نسبی استان در بخش معدن و شناسایی تجار و بازرگانان را از جمله وظایف این کمیسیون برشمرد.

فرشچی‌موحد با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی تحلیل بازار با وظیفه بررسی و شناسایی تحریم‌های جهانی بر بازار افزود: کمیته‌های تخصصی کمک‌رسان کمیسیون تنظیم بازار استان محسوب می‌شوند چرا که با ارائه نظرات تخصصی در راستای تصمیم‌گیری‌های مناسب و راهبردی برای بازار استان گام برمی‌‌داریم.

وی با اشاره به تصویب جذب و توزیع نهاده‌های دامی دولتی تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده توانستیم مقدار قابل توجهی نهاده‌ دامی برای استان جذب کنیم که علاوه بر این رقم ریالی نیز در راستای حمل و نقل نهاده‌ها و هزینه تردد جذب شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت در ماه رمضان، تثبیت نرخ نان در همدان، پیگیری و جذب سبد رفاهی پرسنل رسمی و قراردادی از جذب و انتخاب مشاوران دانش‌آموزی همزمان با مهرماه نیز خبر داد.

وی با اشاره به توزیع روزانه 70 تن مرغ بر اساس توزیع نهاده‌های دامی در استان همدان، تصریح کرد: یک هزار و 564 تن مرغ در استان بر اساس اجرای این طرح توزیع شده است.

به گفته فرشچی‌موحد، موجودی انبار ذرت استان همدان در حال حاضر 3 هزار و 466 تن و انبار سویا نیز 514 تن است.

وی با اشاره به انجام 26 هزار و 34 مورد بازرسی از ابتدای امسال تاکنون گفت: 5 هزار و 694 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی همدان معرفی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به وجود 60 هزار واحد صنفی معتبر و 80 بازرس در این سازمان از افزایش 26 درصدی تعداد بازرسی‌های انجام شده در پنج ماه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی تصریح کرد: هفت کارخانه آرد به اتهام تخلف و امتناع‌ورزی خارج از شبکه سبوس با پرونده‌هایی به ارزش ریالی 7 میلیارد و 500 میلیون ریال در تیر و مرداد ماه امسال به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

به گفته فرشچی‌موحد، تعداد 30 مرکز جمع‌آوری شیرخام و واحدهای صنعتی به اتهام گرانفروشی شیرخام با پرونده‌هایی به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی در پایان سخنانش از معرفی بزرگترین کارخانه شیر استان همدان به اتهام گرانفروشی مواد لبنی شامل انواع ماست، پنیر، شیر و دوغ در مورخ یازدهم شهریورماه به تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: ارزش ریالی این پرونده نیز 58 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول