اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

شاعران با قرآن و نهج‌البلاغه مأنوس شوند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شاعران به ویژه شاعران جوان با نهج‌البلاغه و قرآن مأنوس باشند تا با پارسایی و تقوی همنشین باشند و این تقوی در شعر آنها نیز رخنه کند.

شاعران با قرآن و نهج‌البلاغه مأنوس شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید محمد حسینی در جمع شاعران استان یزد اظهار داشت: در کشوری که مردم آن از کودکی با شعر و شاعرانی همچون رودکی، فردوسی، حافظ و سعدی آشنا می‌شوند و رهبری آن ساعت‌ها برای شاعران وقت می‌گذارند، باید به این هنر لطیف و گران‌بها بیشتر توجه شود.

وی افزود: تلاش شده تا در همه استان‌ها شاعران معاصر را شناسایی و معرفی کنیم زیرا برخی شاعران حتی برای خواص نیز ناآشنا هستند.

حسینی با اشاره به شعرای والامقامی که اکنون یاد و خاطره آنها به ویژه در نسل جوان رو به فراموشی است، بیان کرد: از جمله این شعرا، وحشی بافقی است که به زودی کنگره بزرگداشتی برای این شاعر بلندآوازه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرهنگ اصیل ایرانی اظهار داشت: مردم ما از دوران‌های گذشته پیوستگی خاصی با یکدیگر داشته‌اند و هر کجا بیگانگان بین آنها رخنه کرده‌اند تا آنها را از فرهنگ غنی خود دور کنند، خدمت هنرمندان و اندیشمندانی از جمله شاعران، اجازه نداده که رشته پیوستگی مردم ایران از یکدیگر گسسته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت میلاد با سعادت کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: هنرمندان ما در انقلاب و دفاع مقدس با سرودن اشعار خود باعث ایجاد روحیه مقاومت و ظلم ستیزی می‌شدند و این گونه اشعار را می‌توان شعر متعهد خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر و سایر رشته‌های هنری عنوان کرد: امسال به خاطر اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در همه جشنواره‌ها بخشی مربوط به ابعاد زندگی و یاران ایشان اختصاص خواهد یافت.

حسینی تاکید کرد: باید تلاش کنیم ضمن ارائه آثار جدید در این زمینه، آثاری که در گذشته با این موضوع تولید شده است را نیز احیا کنیم.

وی همچنین از پیشنهاد شاعران استان یزد برای راه‌اندازی کتابخانه تخصصی شعر استقبال و خاطرنشان کرد: باید محفل مناسبی برای مراجعه و تبادل نظر بین هنرمندان و شاعران در کشور ایجاد شود.

به گزارش فارس، در این مراسم از شعرای برجسته استان یزد تجلیل شد که از آن جمله می‌توان به علی اکبر عباسیان از بافق، ذکریا اخلاقی از میبد، احمد امیری از ابرکوه، محمود عباسی از اردکان، میرزا محمد ایمانی از بهاباد، میرزا غلامحسین زارع از مهریز،‌ محمدحسین فدایی از طبس، حسین فلاح از تفت، غلامعباس جان شکر از خاتم، میرزا علیرضا دهقانی اشکذری از صدوق و عبدالحسین طریقتی و سید محمد حسینی از یزد اشاره کرد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول