اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر:

100 مربی ملایری دوره تربیت معلم قرآن را گذراندند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: بیش از 100 نفر از مربیان قرآن ملایر زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی دوره تربیت معلم قرآن را گذرانده‌اند.

100 مربی ملایری دوره تربیت معلم قرآن را گذراندند

حجت‌الاسلام داود عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر به فعالیت‌های کانون قرآن این شهرستان در شش ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های بازآموزی مربیان قرآن و تجلیل از مربیان در روز معلم، ثبت‌نام از حفاظ برای اعطای مدرک و برگزاری دوره‌های ختم قرآن در مناسبت‌های مختلف به ویژه در ماه رمضان از جمله برنامه‌های قرآنی در این مدت بوده است.

وی از برگزاری 19 دوره کلاس تجوید «الصلاة» در تابستان امسال زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: برگزاری بیش از یکصد کلاس آموزشی قرآن در مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن در شهر و روستا از دیگر برنامه‌های ما در سطح شهرستان ملایر طی این مدت بوده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه در طی دوره‌های مختلف تاکنون بیش از 100 نفر از خواهران زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دوره‌های تربیت معلم و قرآن کریم را گذرانده‌اند، افزود: این تعداد دارای گواهی‌نامه تربیت معلم و قرآن از سازمان دارالقرآن کشور هستند.

وی از برگزاری دوره تربیت معلم تجوید قرآن برای خواهران در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: این آزمون در پایان شهریور ماه برگزار می‌شود که بیش از یکصد نفر نیز در آن ثبت‌نام کرده و 20 نفر نیز طی گذراندن آزمون ورودی پذیرفته می‌شوند که دوره‌های تخصصی تجوید را فرا خواهند گرفت.

عباسی به انجمن خیرین قرآنی در کشور اشاره کرد و عنوان داشت: این انجمن در کشور تشکیل شده که فعالیت آن در زمینه‌های قرآنی است و امیدواریم خیرین شهرستان ملایر نیز در این راستا وارد شده و برای ترویج فرهنگ قرآن در کشور تلاش کنند.

وی از فعالیت هفت مؤسسه قرآنی در شهرستان ملایر خبر داد و افزود: خانه‌های قرآنی نیز با فعالیت‌های گسترده در روستاها به دوستداران قرآن ارائه خدمات دارند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآنی نورالهدی در ملایر گفت و ادامه داد: این مسابقه نیز تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده که در دو رشته تفسیر یک جزء و سه جزء همراه با اعطای مدرک و جوایز ارزنده به برگزیدگان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان تا پایان شهریور ماه فرصت دارند تا در این مسابقه شرکت کنند که آزمون نیز در تاریخ 19 آبان سال جاری برگزار می‌شود.

عباسی در پایان از برگزاری نخستین دوره مسابقات تسنیم ویژه مدیران و کارکنان دستگاه‌های فرهنگی کشور خبر داد و افزود: این مسابقات نیز در سه رشته مفاهیم قرآن، حفظ و قرائت برگزار می‌شود و مهلت ثبت‌نام نیز تا پایان شهریور است و علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و یا سایت تلاوت مراجعه کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول