اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان خبر داد

راه‌اندازی 100 دبستان قرآنی در کرمان/ کسب 12 رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 100 مدرسه قرآنی ویژه در مقطع ابتدایی در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی 100 دبستان قرآنی در کرمان/ کسب 12 رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی مختارآبادی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار اشت: 100 مدرسه قرآنی ویژه در مقطع ابتدایی در استان کرمان راه‌اندازی شده است.مدارس قرآنی با هدف تربیت نخبگان علمی و قرآنی در سطح کشور و استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

مختارآبادی با اشاره به فعالیت 10 هزار مدرسه در حوزه قرآنی عنوان کرد: 5 هزار نفر نیرو به عنوان مربی قرآنی در سطح کشور جذب شده‌اند.

وی از سهمیه جذب 207 مربی قرآن در آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون 98 نیرو در این خطه جذب شده‌اند.

مختارآبادی ابراز داشت: جذب نیروهای قرآنی در استان کرمان طی سه مرحله مطرح و اجرا شده است و مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر جذب نیروهای بومی تأکید دارد.

وی با اشاره به طرح مسئله تهاجم فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری اذعان داشت: دشمنان تلاش و سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه کم‌رنگ کردن اعتقاد مردم انجام می‌دهند.

این مسئول فرهنگی از اجرای طرح پاسخ به شبهات اینترنتی در مدارس استان کرمان خبر داد و بیان کرد: 800 دوره کتاب چهار جلدی پاسخ به شبهات اینترنتی در مدارس کرمان توزیع شده است.

مختارآبادی تصریح کرد: 5 هزار جلد کتاب احکام عزاداری با هدف خرافه‌زدایی و جلوگیری از آسیب‌های عزاداری در مدارس استان کرمان توزیع شده است.

وی آموزش مقدماتی بحث مهدویت برای 2 هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را از دیگر فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان برشمرد.

مختارآبادی افزود: دوره آموزشی ائمه جماعات برای یک هزار نفر با موضوع «اذکار امام علی (ع) در نماز» در استان کرمان برگزار شد.

وی از کسب 12 رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه توسط دانش‌آموزان استان کرمان خبر داد.

مختارآبادی از نام‌نویسی 72 هزار و 352 دانش‌آموز در طرح ملی حفظ قرآن کریم خبر داد و اذعان داشت: بیش از 18 هزار نفر از این دانش‌آموزان موفق به اخذ نمره قبولی شدند.

وی با اشاره به نام‌نویسی 5 هزار و 929 فرهنگی در طرح ملی حفظ قرآن کریم در استان کرمان ابراز داشت: تاکنون 703 نفر از این افراد نمره قبولی را اخذ کرده‌اند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول